သမ္မာကျမ်းစာသည် ခရစ်ယာန်တို့၏ယုံကြည်ခြင်းအသက်တာတွင် အရေးကြီးသော်လည်း ယုံကြည်ခြင်းနှင့်ပတ်သက်လျှင် သွန်သင်ပိုင်ခွင့်ရှိသည့် တစ်ခုတည်းသောအရာဟု သတ်မှတ်ရန်ကား မလုံလောက်ပေ။ အကယ်၍ သမ္မာကျမ်းစာတစ်ခုတည်းသာ အားကိုးရာဖြစ်သည်မှန်ပါက ကမ္ဘာတစ်ဝန်းလုံး၌ အရေအတွက်အားဖြင့် (၃၀ဝဝဝ)ကျော်မျှရှိသော ကျမ်းစာအခြေပြု (Bible-based) ပရိုတက်စတင့်ဂိုဏ်းကွဲများအကြားတွင် ကျမ်းစကားများ၏ဆိုလိုရင်းအဓိပ္ပာယ်နှင့်ပတ်သက်၍ သဘောထားကွဲလွဲမှုများရှိခဲ့လိမ့်မည် မဟုတ်ချေ။ သို့ဖြစ်၍ ကျမ်းစကားများကို မှန်ကန်စွာ နားလည်သဘောပေါက်လိုပါက ဆက်စပ်စဉ်းစားရမည့် ရှေးထုံးသက်သေ ((Tradition)နှင့် ၎င်းတို့၏အဓိပ္ပာယ်ကို ရှင်းလင်းဖော်ပြပေးမည့် အသက်ရှင်လျက်ရှိသော၊ သွန်သင်ပိုင်ခွင့်ရှိသူ (A Living, Authoritative Interpreter) တို့ကို လိုအပ်လေသည်။
ဘာရုပရောဖက်ကျမ်း (Baruch)နှင့် အချို့သောကျမ်းများကို ပရိုတက်စတင့်တို့၏ကျမ်းများတွင် မတွေ့ရသည့်အချက်က လည်း ဤပြဿနာကို ပိုမိုသိသာထင်ရှားစေသည်။ ရှေးကျမ်းများစွာတို့သည်လည်း ဘုရားသခင်၏နှုတ်ကပါတ်တော်ဖြစ်ကြောင်း အဆိုပြုထားကြသည်။ အခြားသောသွန်သင်မှုအာဏာမရှိပါလျှင် အဘယ်ကျမ်းသည် ကျမ်းစာတော်မြတ်၌ ပါဝင်သင့်ကြောင်း ကျွနု်ပ်တို့မည်သို့သိရှိနိုင်သနည်း။
ကနဦးကတည်းက ကက်သလစ်အသင်းတော်၏သွန်သင်မှုအာဏာ(Magisterium)သည် ဘုရားသခင်ပေးသနားတော်မူ သောအခွင့်အာဏာဖြင့် မည်သည့်ကျမ်းသည် သမ္မာကျမ်းစာတွင် ပါဝင်သင့်ကြောင်းကို ဆန်းစစ်ပြီး မွန်မြတ်သောရှေးထုံးသက်သေ ၏လမ်းညွှန်မှုဖြင့် ၎င်းတို့၏အဓိပ္ပာယ်ကို မှန်ကန်စွာ ရှင်းလင်းဖော်ပြခဲ့လေသည်။
ထို့ကြောင့် ကက်သလစ်ခရစ်ယာန်တို့သည် သမ္မာကျမ်းစာ၊ အသင်းတော်နှင့် ရှေးထုံးသက်သေတို့အား တစ်လုံးတစ်ဝ တည်ရှိနေကြသည့်အရာများအဖြစ် ရှုမြင်ကြခြင်းဖြစ်သည်။ အမှန်စင်စစ် သမ္မာကျမ်းစာကိုယ်တိုင်ကပင် ရှေးထုံးသက်သေနှင့် အသင်းတော်ကို ဩဇာအာဏာရှိသည့်အရာများအဖြစ် ညွှန်ပြထားသည်။ ၎င်းက သမ္မာကျမ်းစာသည် ခရစ်ယာန်တို့အတွက် တစ်ခုတည်းသော ဩဇာအာဏာဖြစ်သည်ဟု သွန်သင်မထားပေ။
ဥပမာဆိုရလျှင် ရှင်ပေါလုသည် ခရစ်ယာန်များအား မိမိလက်ဆင့်ကမ်းသင်ပေးခဲ့သည့် ရှေးထုံးစဉ်လာများကို စောင့်ထိန်းရန် မိန့်ကြားခဲ့သည်။ ထိုရှေးထုံးစဉ်လာများမှာ သူရေးသားခဲ့သည်လည်း ရှိသကဲ့သို့ မရေးသားဘဲ ထားသည်လည်း ရှိကြသည်။ (၂ သက် ၂း၁၅)။ သူသည် စိန်တီမောသေအား "အသင်းတော် (သမ္မာကျမ်းစာမဟုတ်) သည် သမ္မာတရား၏မဏ္ဍိုင်နှင့် ကျောထောက် နောက်ခံဖြစ်" (၁ တီ ၃း၁၅)ဟု ရေးသားပေးပို့ခဲ့သည်။
ထိုမျှမက အချို့သောခရစ်ယာန်များပြောဆိုနေသကဲ့သို့ သမ္မာကျမ်းစာသည် သူ့အလိုအလျောက်နားလည်နိုင်အောင် ရှင်းလင်းလှသည်ဟူသောအချက်မှာ မှန်ကန်မှုမရှိချေ။ ဥပမာ ရှင်ပေါလု၏ဩဝါဒစာများနှင့်ပတ်သက်၍ ရှင်ပေတရုက "ငါတို့ချစ်သော ညီတော်ပေါလုသည်လည်း မိမိရရှိသောဉာဏ်ပညာအတိုင်း သင်တို့ထံသို့ စာရေးခဲ့သည်ဖြစ်၍....ထိုစာများတွင် အချို့သော အကြောင်းအရာတို့သည် နားလည်ရန် ခက်ခဲလှသောကြောင့် အသိပညာမဲ့၍ စိတ်မတည်ငြိမ်သောသူတို့သည် အခြားသောကျမ်းချက် များကို လွဲမှားစွာ နားလည်ကြသကဲ့သို့ ထိုအကြောင်းအရာတို့ကိုလည်း လွဲမှားစွာ နားလည်ကြသဖြင့် မိမိတို့ကိုယ်ကို ပျက်စီးခြင်းသို့ ရောက်စေကြ၏" (၂ ပေ ၃း၁၅)ဟု ရေးသားခဲ့လေသည်။
ထို့ကြောင့် ကက်သလစ်အသင်းတော်သည် ရှေးထုံးသက်သေ၏လမ်းညွှန်မှုအတိုင်း အသင်းတော်၏သွန်သင်မှုအာဏာမှ အခွင့်ဩဇာဖြင့် အဓိပ္ပာယ်ရှင်းလင်းထားသည်များကို မှီခိုအားထားခြင်းဖြင့် ထိုအန္တရာယ်မျိုးကို ရှောင်ရှားလေသည်။
(မျိုးကြဲသူ)
Crd! Sower CBCM(မျိုးကြဲသူ ဝိညာဥ်ရေး စာစောင်)
No comments:
Post a Comment