အသိေပးေက်းဇူးတင္လႊာ

ဘ၀ရဲ့မီးအိမ္ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ေလးသုိ႔ လာေရာက္အလည္ပတ္သူမ်ားအားလုံးကုိ ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာလုိပါတယ္။ ယခုကဲ႔သုိ႔ေသာ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ကုိ တင္ႏုိင္ခြင္႔ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ပုဂိၢဳလ္သုံးပါး၊ တစ္ဆူတည္းေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္အား ဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ယခု ဘေလာ႔(ခ္) တြင္ တင္ထားသမွ်ေသာ ပုိ႔(စ္)မ်ားျဖစ္ေစ၊ ပုံမ်ားျဖစ္ေစ၊ အားလုံး အားလုံးေသာ စာသားမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ေရးသားထားေသာ၊ ဘာသာျပန္ထားေသာ စာသားမ်ား ပါ၀င္သည္သာမကပဲ၊ ေဖ႔(စ္)ဘြတ္ ေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ တျခားေသာ ၀က္ဆုိက္(ဒ္)မ်ားမွ ျဖစ္ေစ သိသင္႔၊ သိထိုက္သည္႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ကူးယူ၊ ကုိးကား၊ တင္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဆက္လက္ျပီးေတာ႔လည္း အၾကံေပးျခင္း၊ လမး္ညႊန္မႈေပးျခင္းမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အၾကံျပဳခ်က္ပၚတြင္ ေရးသားႏုိင္ပါေၾကာင္းလည္း အထူးသတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။ အေယာက္စီတုိင္း ဘုရားရွင္၏ မခန္းေျခွာက္ႏုိင္ေသာ၊ မကုန္ဆုံးႏုိင္ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ၊ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ခံစားႏုိင္ေစပါမည္႔ အေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလ်က္…….. The Lamp of the Life!

Friday, August 4, 2017

ဝိညာဥ္ေရး လက္နက္ ငါးပါး

တိုးတက္ေနေသာယေန႔ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခရစ္ယာန္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ရျခင္း သည္ ဘာမွ်အေရးမပါ ပါဟူ၍ ထင္ျမင္ေနၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ယံုၾကည္သူမ်ားလည္း စစ္မွန္ေသာခရစ္္ယာန္ဘဝ အသက္တာျဖင့္ေလးေလးနက္နက္ ေနထိုင္ျခင္းထက္ သက္ေတာင့္သက္သာရွိၿပီး ေလးနက္မူမ႐ိွေသာ အေပၚယံ ခရစ္ယာန္ဘဝအသက္တာျဖင့္ ေနခ်င္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာတန္နတ္ဆိုးသည္ လူသားမ်ား အေတာင္းတဆံုးျဖစ္ေသာ ေအာင္ျမင္မူ၊ ဂုဏ္ပကာသန၊ အာဏာေတြႏွင့္ ပရိယာယ္ ဆင္ၿပီး ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္းပါသည္။ ထို႔ေနာက္ စာတန္၏ အႀကီးမားဆံုးအႀကံအစည္မွာ လူသားမ်ား၏ ေပ်ာ္ရြင္ျခင္း၊ စည္းလံုးျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းႏွင့္ လူသားမ်ား၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ျဖစ္သည့္ ထာဝရ အသက္ကို မရရွိႏိုင္ေအာင္ ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ ဝိညာဥ္ေရး ဘဝခရီးလမ္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနစဥ္ ေတြ႔ႀကံဳရမည့္ စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္ ျခင္းမ်ား၊ ခႏၶာႏွင့္ ဝိညာဥ္ကို ထိခိုက္ပ်က္ဆီးေစမည့္ အႏၲရာယ္မွန္သမွ်ကို ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ရန္ လက္နက္ လိုအပ္ပါသည္။ သမၼာေဟာင္းက်မ္းထဲတြင္ ဘုရားသခင္ သည္ ဒါဝိဒ္မင္းႀကီးအား ေက်ာက္ခဲငါးလံုးႏွင့္ ရန္သူ ေတာ္ႀကီး ေဂါလ်တ္အား တိုက္ခိုက္အႏိုင္ယူေစသကဲ့သို႔ အမိမယ္ေတာ္သည္လည္း ကြၽႏု္ပ္တိုအား စာတန္နတ္ဆိုးႏွင့္ ဝိညာဥ္ေရးအား ထိပါးေႏွာက္ယွက္လာမည့္ အဖ်က္ရန္စြယ္ မွန္သမွ်ကို ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္အႏိုင္ယူႏိုင္ဖို႔ရန္အတြက္ ေက်ာက္ခဲငါးလံုး (သို႔) လက္နက္ငါးပါး ေပးလိုက္သည္။ ထိုလက္နက္ငါးပါးမွာ -
(၁)       ဆုေတာင္းျခင္း
(၂)       ၿခိဳးၿခံေခြၽတာ၊ ဝါေရွာင္ျခင္း
(၃)       သမၼာက်မ္းစာဖတ္႐ူျခင္း
(၄)       အျပစ္ေျဖျခင္း
(၅)       မစၧားတရားႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္စကၠရမင္းတူး တို႔ျဖစ္ပါသည္။






၁။ ဆုေတာင္းျခင္း

            ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အသင္းေတာ္ ဖခင္ႀကီးမ်ား၊ ရဟႏၲာမ်ား၊ ဝိညာဥ္ေရးဖခင္ႀကီးမ်ားသည္ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုအရာအားလံုးထဲမွ အ႐ိုး႐ွင္းဆံုးမွာ ဆုေတာင္းျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္စကားေျပာျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္၏အသံကို နားေထာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆုေတာင္းျခင္း၏ အစြမ္းသည္ အလြန္ႀကီးမားလွပါသည္။ ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ သဘာဝေဘး၊ စစ္ေဘးရန္မ်ားမွ ကာကြယ္ႏိုင္ေၾကာင္း သာဓကမ်ားစြာ ႐ွိသည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ဆုေတာင္းျခင္း အစြမ္းကို တကယ္မသိ၍လား၊ ဆုမေတာင္းတတ္လို႔လား၊ ေတာင္းဆုမ်ားမျပည့္၍လား မသိပါ။ဆုေတာင္းျခင္း၌ ေပါ့ေလ်ာ့လာၾကပါသည္။ အမွန္မွာ ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၲာ၌ ဘုရား႐ွင္ႏွင့္အတူ ေပါင္းစပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အသင္းေတာ္ႏွင့္အတူ ဆုေတာင္း ရမည္။ မိသားစုအတူတကြဆုေတာင္းရမည္။ ခရစ္ေတာ္ ေယဇူးႏွင့္အတူေနထိုင္ႏိုင္ရန္ ဆုေတာင္းျခင္းကုိ သင္ယူ ရမည္။ ဆုေတာင္းေသာသူသည္ မည္ကဲ့သို႔ ခ်စ္ရမည္ကို သိ၏။ ခ်စ္တတ္ေသာသူသည္လည္း မည္ကဲ့သို႔ ဆုေတာင္း ရမည္ကိုသိ၏။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ''ဆုေတာင္းေမတၱာ သည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖစ္၏'' ဟု ရဟႏၲာ ၾသဂတ္စတင္း  ကေျပာခဲ့ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ မိသားစုႏွင့္ အတူတကြဆုေတာင္းရင္း ဘုရားအတြက္ အခ်ိန္ေပးဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းမိသားစု အတြင္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ေႏြးေထြးမႈ၊ စည္းလံုးမႈ မ႐ိွေတာ့ဘဲ ျပႆနာတက္လိုက္၊ ရန္ျဖစ္လိုက္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ကြဲၾက၊ ၿပဲၾကႏွင့္ မိသားစုတကြဲတျပားစီ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္မွာ ၄င္း မိသားစုအတြင္းဆုေတာင္းျခင္း  ေလ်ာ့ရဲလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဆုေတာင္းျခင္း ေလ်ာ့လာတာနဲ႔ မိမိတို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္းလည္း တစ္ေန႔ တစ္ျခားအားနည္းလာမည္။ ယံုၾကည္ျခင္း အားနည္းလာသည္ႏွင့္အမွ် စံုစမ္းေႏွာက္ ယွက္ျခင္းႏွင့္ ႀကံဳလာသည့္အခါ အလြယ္တကူနဲ႔ က်႐ံႈးတတ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိန္ၾသဂုတ္စတင္းက ''လူသည္ေလကို ႐ႈသြင္းျခင္းအားျဖင့္ အသက္႐ွင္သည္။ ဆုေတာင္းျခင္း သည္ ယံုၾကည္သူခရစ္ယာန္တို႔အတြက္ ေလ ျဖစ္သည္။ ဆုေတာင္းျခင္းမ႐ွိေသာ ခရစ္ယာန္တစ္ဦး၏ အသက္တာ သည္ ေသဆံုးျခင္းပင္ျဖစ္သည္'' ဟု ဆိုထားသည္။
            ထို႔ေၾကာင့္ ဝိညာဥ္ေရးဘဝခရီး လမ္း၌ေတြ႔ႀကံဳ ရမည့္ စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္ျခင္းမွန္သမွ်ကို ရင္ဆိုင္တြန္းလွန္ ႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ မိမိတို႔၏ယံုၾကည္ျခင္း ပိုမိုခိုင္ၿမဲဖို႔ရန္အတြက္ ဆုေတာင္းျခင္းလက္နက္သည္ ကိုယ္ႏွင့္တစ္ပါတည္း ေဆာင္ထားရမည့္ ပထမလက္နက္ ျဖစ္သည္။

၂။ ၿခိဳးၿခံ ဝါေရွာင္ျခင္း

            ကြၽႏ္ုပ္တို႔ဝိညာဥ္ေရး ဘဝခရီးလမ္းေလွ်ာက္စဥ္၌ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ ဒုတိယလက္နက္မွာ ၿခိဳးၿခံဝါေရွာင္ ျခင္းျဖစ္သည္။ အစားအေသာက္မ်ား ၿခိဳးၿခံဝါေရွာင္ေနမွ ဝါေရွာင္ျခင္းဟု ေခၚဆိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ အစားအေသာက္ မ်ားၿခိဳးၿခံ၍ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားေနေသာ လူမ်ားစြာ ႐ိွပါသည္။ အဓိကမွာ ကိုယ္၊ စိတ္ ႏွစ္ပါးကို ထိန္းခ်ဳပ္ရမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္မႈအင္အားသည္ လူသားမ်ား၏ လိုခ်င္တပ္မက္မႈဆႏၵထဲတြင္ ေတြ႔ရေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လိုခ်င္တပ္မက္မႈသည္ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ ေပၚလာၿပီး ထိုဆႏၵကို ခႏၶာသည္ ျဖည့္ဆည္းေပးေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကိုယ္၊ စိတ္ ႏွစ္ပါးကို အထူး ထိန္းခ်ဳပ္သင့္သည္။ ခႏၶာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာအာ႐ံုငါးပါး သည္လည္း ကြၽႏ္ုပ္တို႔ဝိညာဥ္ေရးကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစ သကဲ့သို႔ မေကာင္းေသာစိတ္ထားသည္လည္း ခႏၶာကိုယ္ကို ပ်က္စီးေစတတ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ယေန႔ကဲ့သို႔ တိုးတက္ ေနေသာ ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ စက္ပစၥည္းဆန္းမ်ား၊ ဇိမ္ခံ ပစၥည္းမ်ား၊ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္း မ်ားႏွင့္ အျခားခတ္မွီဆန္းသစ္လွေသာ ပစၥည္းမ်ားလည္း စံုလင္လွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္နတ္ဆိုုးသည္ လူမ်ားလိုအပ္ ေတာင့္တေနေသာ ဤအရာမ်ားျဖင့္ လူတို႔ကိုေသြးေဆာင္ ျဖားေယာင္းၿပီး ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေဝးသထက္ေဝးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းသည္ နတ္ဆိုး၏ရည္ရြယ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ''မိမိတပ္မက္ေသာစိတ္ ဆြဲငင္ျဖားေယာင္းျခင္းခံရေသာသူ မည္သည္ ကားအျပစ္ေသြးေဆာင္ျခင္းသို႔ ေရာက္တတ္၏။ တပ္မက္ေသာစိတ္သည္ ပဋိသေႏၶယူ၍ ဒုစ႐ိုက္ကိုမွားတတ္ ၏။''  (႐ွင္ယာကုပ္ ၁း၁၄-၁၅) ထို႔ေၾကာင့္ စည္းစိမ္ခ်မ္း သာမ်ား လြန္လြန္က်ဴးက်ဴးခံစားကာ ငရဲျပည္သို႔သြားမည္ ေလာ။ ၿခိဳးၿခံခ်ဳပ္တီးၿပီး ဘုရား႐ွင္၏ ေကာင္းေသာက်င့္စဥ္ မ်ားကုိ လိုက္နာက်င့္ေဆာက္တည္ကာ ေကာင္ကင္တံခါးသို႔ ေမာ္ၾကည့္မလားဆိုသည္မွာ ကိုယ္ပဲေရြးခ်ယ္ရမွာျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ စိတ္၏လြတ္လပ္ေပ်ာ္ပါးမႈကို လိုက္ရင္းႏွင့္လည္း လူသည္ အျပစ္ျပဳတတ္ၾကပါသည္။ ဥပမာ လူတစ္ေယာက္ သည္ တန္ဖိုးမ႐ွိေသာစကား အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ၊ အဓိပၸါယ္ မဲ့စြာ ေျပာဆိုျခင္း၊ သူတစ္ပါး၏မေကာင္းေၾကာင္း ေဝဖန္ ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ စိတ္၏လြတ္လပ္မႈကို ႐ွာေဖြတတ္ၾကသည္။ ဤအျပဳအမူမ်ားသည္ ဘုရား႐ွင္၏ အလိုေတာ္ကိုျငင္းပယ္၍ နတ္ဆိုး၏ အလိုကိုလိုက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
            ထို႔ေၾကာင့္ အတြင္းစိတ္၊ အာ႐ံု ငါးပါးႏွင့္ ထိေတြ႕ ေနရေသာ ခႏၶာကိုယ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေလာကစည္းစိမ္၊ အေပ်ာ္အပါးမ်ားသည္္ အာ႐ံု ငါးပါးမွတဆင့္စိတ္၊ ဝိညာဥ္ကို အထူးထိခိုက္ ပ်က္ဆီးေစ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿခိဳးၿခံခ်ဳပ္တီးျခင္းသည္ မိမိတို႔၏အျပစ္ မ်ား၊ သူတစ္ပါးအျပစ္ႏွင့္ ငရဲငယ္၌ ဒဏ္ဆပ္ေျဖေနၾက ေသာ ဝိညာဥ္မ်ားအတြက္လည္း အျပစ္ဒဏ္ ဆပ္ေျဖၿပီးသား ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္မာနမ်ား အတတ္ ႏိုင္ဆံုးေလ်ာ့ခ်ၿပီး သူတစ္ပါးအေပၚေမတၱာပြားမ်ား ႏိုင္ၾက ပါေစေၾကာင္း .. .. ..

၃။ သမၼာက်မ္းစာဖတ္႐ႈျခင္း

            ကြၽႏု္ပ္တို႔ယံုၾကည္သူ ခရစ္ယာန္မ်ား အားလံုး အတြက္ သမၼာက်မ္းစာသည္ အသက္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုသာ္ သမၼာက်မ္းစာသည္ ႏႈတ္ကပါ႒္ေတာ္ျဖစ္ သည္။ ႏႈတ္ကပါ႒္ေတာ္သည္ သခင္ခရစ္ေတာ္ျဖစ္သည္ကို (႐ွင္ေယာဟန္ ၁း၁-၅) တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ယေန႔ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ သမၼာက်မ္းစာ ကို ေလးေေလးနက္နက္ ဖတ္႐ႈသည္ကိုမေတြ႕ရေတာ့ပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ဖတ္ပင္မဖတ္ေတာ့ေခ်။ ဤအခ်က္သည္ အင္မတန္ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းၿပီး ခရစ္ယာန္ေကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္၏ ေနာက္လိုက္ေကာင္း မပီသရာေရာက္သည္။ သမၼာက်မ္းစာကိုမဖတ္ပဲ၊ မေထာက္႐ႈပဲလွ်က္ မည္သည့္ နည္းႏွင့္မွ် သခင္ေယဇူး၏ အေၾကာင္းမ်ားကို နားလည္ႏိုင္ မည္မဟုတ္ပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ ST. JOROME က ''သမၼာက်မ္းစာ ကိုလ်စ္လ်ဴ႐ႈ႕တာဟာ၊ သခင္ခရစ္ေတာ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ႕တာ ပဲလို႕'' ဆိုထားသည္။ သမၼာက်မ္းစာကိုဖတ္႐ႈ၊ ေထာက္႐ႈျခင္း၊ ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္းလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား တိုးပြားလာၿပီး သခင္ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ပိုမို ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္လာမွာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတိထားပါ။ ဤအရာအားလံုးကိုႀကိဳသိေနေသာ စာတန္သည္ လူမ်ား က်မ္းစာမဖတ္ရန္ႏွင့္ သမၼာတရားမၾကားႏိုင္ရန္အတြက္ သူအစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားေလ့႐ွိသည္။ လူငယ္မ်ားကုိ သမၼာ က်မ္းစာထက္ ကာတြန္းစာအုပ္၊ ဝထၴဳ၊ ဘာသာေရးႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေသာစာအုပ္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားေစသည္။ သူ႔ကိုတိုက္ခိုက္အႏိုင္ယူႏိုင္သည့္ သမၼာတရား ႏႈတ္ကပါဌ္ ေတာ္ကို လူတို႔စိတ္မဝင္စားေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ႀကိဳးစားေလ့႐ွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာတန္ နတ္ဆိုးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရေသာအခါတိုင္း သခင္ေယဇူးကဲ့သို႔ ဘုရားစကားျဖစ္သည့္ သမၼာက်မ္းစာတစ္ခုတည္းကိုသာ ျပန္ေျပာရန္ျဖစ္သည္။ သတိထားပါ။ စာတန္နတ္ဆိုးသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထင္ထား သကဲ့သို႔ ႐ုပ္႐ွင္ထဲကလို အစြယ္၊ လ်ာအ႐ွည္ႀကီး၊ အၿမီးႏွင့္ ႐ုပ္ဆိုးအၾကည္းတန္သည့္ ပံုသ႑န္မ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ သူသည္ နာမ္ဝိညာဥ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။လူအနီးသို႔သူခ်ဥ္းကပ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ လန္႔၍ ထြက္ေျပးသြားမည့္ပံုစံမ်ိဳး သူလုပ္လိမ့္ မည္မဟုတ္။ လူတစ္ေယာက္၏အနီးသို႔ သူခ်ဥ္းကပ္ သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ထိုလူ၏ စိတ္နယ္ပယ္၌ ေသြးေဆာင္ မႈ (ဆြဲေဆာင္မႈ) တစ္ခုခုကိုခံစားရမည္။ ထို႔ေနာက္ လူကို လမ္းလြဲေစရန္ သူဦးေဆာင္၍ မွားယြင္းပ်က္စီးျခင္း အမိုက္ ေမွာင္ထဲသို႔ ေခၚသြားပါလိမ့္မည္။ ''စာတန္နတ္ဆိုးအား အခြင့္အေရး မေပးေလႏွင့္။'' (ဧဖက္ဆုၾသဝါဒစာ ၄း၂၇)
            ထို႔ေၾကာင့္ယံုၾကည္သူ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္မ်ား သမၼာက်မ္းစာကိုေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ဖတ္႐ႈ၊ ေထာက္႐ႈျခင္း၊ ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႕၏ ဘဝသည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ေျပာင္းလဲလာၿပီး ကြၽႏု္ပ္တို႕၏ယံုၾကည္ျခင္း ႏွင့္ ဝိညာဥ္ေရးဘဝအသက္တာသည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ပိုမို႐ွင္သန္လာမွာျဖစ္သည္။ အမည္မသိစာဆိုတစ္ဦးက ''အျခားေသာစာအုပ္မ်ားသည္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား၊ ဗဟုသုတမ်ားရ႐ိွဖို႔ေပးေသာစာအုပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ သမၼာ က်မ္းစာမူကား ကြၽႏု္ပ္တို႔အသက္တာေျပာင္းလဲဖို႔ ေပးေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္''ဟုုဆိုထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမၼာ က်မ္းစာသည္ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ဝိညာဥ္ေရး ဘဝခရီးလမ္း၌ မ႐ွိမျဖစ္ ကိုယ္ႏွင့္တစ္ပါတည္း ေဆာင္ထားရမည့္ တတိယ လက္နက္ျဖစ္သည္။

၄။ အျပစ္ေျဖျခင္း

            အျပစ္ေျဖျခင္းသည္ စကၠရမင္းတူးတစ္ပါးျဖစ္ သည္။ အျပစ္ေျဖျခင္းသည္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၏ လကၡဏာျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ဘဝင္ျမင့္ၿပီး မာနေထာင္လႊားေသာသူသည္ မည္ကဲ့သို႔ အျပစ္ေျဖရမည္ကိုမသိ႐ွိၾကေခ်။ လူစီဖဲ ဆိုသည္ မွာ အလြန္ထြန္းလင္းေတာက္ပေသာနံနက္သား မိုးေသာက္ ၾကယ္ ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။ သူသည္ ေကာင္းကင္တမန္ ေတာ္တုိ႔၏ အႀကီးအကဲတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ဘုရားသခင္အား ခ်ီးမြမ္းကိုးကြယ္မႈ၌ ဦးေဆာင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ႐ုပ္ရည္၊ Óဏ္ပညာ၊ တန္ခိုးႏွင့္အေျခအေနတို႔ေၾကာင့္ မာန္တက္၊ မာနေထာင္လႊားသျဖင့္ ေကာင္းကင္မွ ႏွင္ထုတ္ခံရကာ စာတန္ ဟူ၍ျဖစ္လာသည္။ စာတန္သည္ မာန္၊ မာနတို႔၏ အ႐ွင္သခင္ျဖစ္ၿပီး ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၏ ရန္သူေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းသည္ စာတန္နတ္ဆိုး၏ လွည့္စားမႈႏွင့္ သူ႔အႀကံ အစည္ေအာက္မွ လြတ္ရာလမ္းစျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတစ္ခုတည္းကသာ ကြၽႏု္ပ္တို႔အား ေနာင္တစြဲ ယူေစကာ အျပစ္ေျဖျခင္းျဖင့္ အသက္တာေျပာင္းလဲျခင္း သို႔ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ အျပစ္ေျဖျခင္းျဖင့္ အခြင့္လႊတ္ျခင္းေက်းဇူးေတာ္၊ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္လည္ ေက်ေအးျခင္း၊ လူကိုဘုရား႐ွင္ႏွင့္ အသင္းေတာ္ႏွင့္ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ျခင္း စေသာေက်းဇူးေတာ္မ်ား ရ႐ိွခံစား ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္ေျဖျခင္းကို ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ သေဘာမထားပဲ၊ အေလ့အထတစ္ခုလိုမလုပ္ပဲ ႏွိမ့္ခ် ေသာစိတ္၊ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တတရားျဖင့္ ေျဖသင့္သည္။ ST. JOHN MARY VIANNEY က ''အျပစ္ထဲ ျပန္က်ရင္ ခ်က္ျခင္းျပန္ထပါ။ သင့္ရဲ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ အျပစ္ကို တစ္ေအာင့္ကေလးမွ မခ်န္ရစ္ေစပါနဲ႔'' ဟု ဆိုထားသည္။
ST. FRANCIS DE SALES ကလည္း ''ဘုရားသခင္က ေနာင္တကို ဘယ္ေလာက္အထိ တန္ဖိုးထားသလဲဆိုရင္ ကမၻာေပၚက မျဖစ္စေလာက္ေနာင္တေလးသည္ အစစ္ အမွန္ျဖစ္ေနလွ်င္ ဘယ္လိုအျပစ္မ်ိဳးမဆို ကုိယ္ေတာ္သည္ ေမ့ေပ်ာက္ပစ္မွာပါ။ ဘယ္ေလာက္အထိလဲဆိုရင္ နတ္ဆိုး မ်ားေတာင္မွ ေနာင္တသံေဝဂရႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ သူတို႔ရဲ႕ အျပစ္အားလံုးဟာ ခြင့္လႊတ္ျခင္းခံၾကရမွာပဲ'' ဟု ဆိုထား သည္။
            ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔အျပစ္ ဘယ္ေလာက္ႀကီး သည္၊ အျပစ္ဘယ္ေလာက္ျပဳမိသည္ ဆိုေသာအရာသည္ အေရးမႀကီးေပ။ အေရးႀကီးေသာအခ်က္သည္ စစ္မွန္ ေသာေနာင္တတရားႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္႐ွင္ထံသို႔ ျပန္လွည့္ လာဖို႔က ပို၍အေရးႀကီးသည္။ သခင္ေယဇူးသည္ ဖခင္ ေမတၱာအျပည့္ႏွင့္ အျပစ္သားမ်ား ေနာင္တတရားႏွင့္ ျပန္အလာကို အၿမဲေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသည္။ (႐ွင္လုကာ၊ ၁၅း၂ဝ) အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္သခင္ေယဇူးသည္ အျပစ္ကိုမုန္းေပမယ့္ အျပစ္သားတို႔အား လြန္စြာခ်စ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
၅။ မစၧားတရားေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္

            မစၧားတရားေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အသင္းေတာ္ အသက္တာ၏ အသည္းႏွလံုးႏွင့္ အထြတ္ အထိပ္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ခရစ္ေတာ္႐ွင္သည္ အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ားကို မိမိ၏ခမည္းေတာ္ထံ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ အၿပီးသတ္ တင္ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ သူ၏ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာႏွင့္ ေက်းဇူးတင္ယဇ္တို႔ကို ဆက္စပ္ ပူးေပါင္းေစ၍ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ခရစ္ေတာ္သခင္သည္ မိမိကိုယ္ခႏၶာတည္းဟူေသာ အသင္းေတာ္အေပၚတြင္ ကယ္တင္ျခင္းေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို သြန္းေလာင္းေတာ္မူ သည္။ ထို႔အျပင္ မစၧားတရားေတာ္ျမတ္သည္ တစ္ခ်ိန္ တည္းတြင္ပင္ ကားတိုင္ေပၚ၌ သခင္ေယဇူး၏ ဆက္ကပ္ ပူေဇာ္ျခင္းကို ထာဝရအမွတ္ရေစရန္ ပူေဇာ္ေသာ ေအာက္ ေမ့ဖြယ္ရာႏွင့္ ခြဲျခား၍မရႏိုင္ဘဲ အတူတူပင္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ႏွလံုးႏွိမ့္ခ်ျခင္းႏွင့္ ယံုၾကည္ျခင္းမ႐ွိပါက နားလည္ဖို႔ရန္ အလြန္ခက္ခဲလြန္းလွသည္။ အေၾကာင္းကား မစၧားတရားေတာ္ျမတ္သည္ ေနာက္ဆံုးညစာစားပြဲ၌ ကိုယ္ေတာ္တုိင္တည္ေထာင္ထားေသာ စကၠရမင္းတူးတစ္ပါး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ (၁၊ေကာ္ရိန္႔သု၊ ၁၁း၂၃-၂၅) ထို႔ေၾကာင့္မစၧားတရားေတာ္ျမတ္၌ပါဝင္ၿပီး ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ကုိပင့္ယူျခင္းျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ သခင္ခရစ္ေတာ္၏ တစ္ခု တည္းေသာ ခႏၶာကိုယ္ျဖစ္သည့္ အသင္းေတာ္ႏွင့္ တစ္လံုး တစ္ဝတည္းျဖစ္ျခင္းႏွင့္ အဓိကအက်ိဳးေက်းဇူးေတာ္မွာ ေယဇူးခရစ္ေတာ္ႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေပါင္းစည္းျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ မစၧားတရားေတာ္ျမတ္၌ သခင္ ခရစ္ေတာ္ကို မိမိတုိ႔၏ႏွလံုးသားထဲ၌ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ပင့္ယူႏိုင္ရန္ မိမိတို႔၏ ကိုယ္၊ စိတ္ႏွစ္ပါးကို ျဖဴစင္စြာထားၿပီး စစ္မွန္ေသာေနာင္တ တရားႏွင့္အတူ ႏွိမ့္ခ်ၫႊတ္တြားေသာ စိတ္ျဖင့္ ပါဝင္သင့္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မစၧား တရားေတာ္ျမတ္သည္ ယံုၾကည္သူ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ မ်ားအတြက္ အျမင့္ဆံုး ဆုေတာင္းျခင္းပံုစံျဖစ္ၿပီး ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဘဝ၏ ဗဟိုခ်က္မ၊ ႏွလံုးသည္းပြတ္ႏွင့္ အသက္လည္းျဖစ္ သည္။ မစၧားတရားေတာ္ျမတ္မ႐ွိလွ်င္ အသင္းေတာ္ႀကီး သည္လည္း တည္႐ိွမည္မဟုတ္ေခ်။
            ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ မစၧားတရားေတာ္ျမတ္၌ သာမန္ဝတၱရားအရ ပါဝင္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ႀကီးမားေသာ ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ ပါဝင္ႏိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားရမည္။ ယံုၾကည္သူ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ တစ္ေယာက္အေနႏွင့္ အနည္းဆံုး တနဂၤေႏြေန႔ႏွင့္ ဘာသာေရးပြဲေန႔ႀကီးမ်ားတြင္ မစၧားတရား ေတာ္ျမတ္၌ ပါဝင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္။ သခင္ေယဇူး ရဲ႔မိတ္ေဆြေတြဆိုလွ်င္ သူ႔ပြဲေတာ္သို႔ သခင္ေယဇူး ဖိတ္ၾကား တိုင္း အႀကိမ္မ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားမ်ားပါဝင္ျခင္းျဖင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ဘဝအသက္တာသည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ေျပာင္းလဲလာမွာ ျဖစ္ၿပီး ယံုၾကည္ျခင္းေက်းဇူး၊ ဝိညာဥ္ေရး ဘဝခရီးလမ္း၌ ႀကံဳေတြ႕ရမည့္ စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္ျခင္းမ်ားကို ရင္ဆိုင္တိုက္ ခိုက္ႏိုင္ဖို႔ ဝိညာဥ္ခြန္အား၊ ကာယခြန္အား ႏွစ္ျဖာေသာ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ဝေနမွာျဖစ္သည္။
            ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္း၊ သီလ႐ွင္မ်ား သာမက ယံုၾကည္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြ သူေတာ္စင္အေပါင္း ကြၽႏ္ုပ္တို႔ အားလံုး ဤသခၤါရဘံုေလာကႀကီးထဲတြင္ ႐ွင္သန္ရေသာ ဘဝအသက္တာသည္ အသခၤါဘံုျဖစ္သည့္ ထာဝရတည္ၿမဲ သည့္ သုခဘံုအသက္တာႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ျမဴမႈန္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႐ွင္သန္ေလွ်ာက္လွမ္းေနရေသာ ဝိညာဥ္ေရး ဘဝခရီးလမ္းစဥ္၌ ႀကံဳေတြ႔ရမည့္ အခက္အခဲ ျပႆနာမ်ား၊ စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္ျခင္းမ်ားကို ႀကံ႔ႀကံ႔ခံ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ေတာ္႐ွင္ထံမွ ခြန္အားေက်းဇူး ေတာင္းခံရင္း အမိမယ္ေတာ္ေပးခဲ့သည့္ ဝိညာဥ္ေရး လက္နက္ငါးပါးျဖစ္သည့္ ဆုေတာင္းျခင္း၊ ၿခိဳးၿခံဝါေ႐ွာင္ ျခင္း၊ သမၼာက်မ္းစာဖတ္႐ႈျခင္း၊ အျပစ္ေျဖျခင္းႏွင့္ မစၧား တရားေတာ္ျမတ္တည္းဟူေသာ လက္နက္မ်ားကို မိမိကိုယ္၌ ယူတင္ဝတ္ဆင္ျခင္းအားျဖင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ဝိညာဥ္ေရး ဖ်ားနာ မႈမ်ားကို ကုသေပးရန္ အေကာင္းဆံုးေဆးဝါး တစ္လက္ျဖစ္ သည့္အျပင္ ဝိညာဥ္ေရးဘဝခရီးလမ္း၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ ျဖစ္သည့္ ေကာင္းကင္သုခခ်မ္းသာ ဆုလာဘ္ကို ဆြတ္ခူးႏိုင္ ရန္အတြက္လည္း အေထာက္အကူေပးမွာျဖစ္ပါသည္။

        ဂ်ိဳးငွက္ (က်ိဳင္းတုံ)
           

ဝန္ခံခ်က္။        ။ ဤေဆာင္းပါးကို MEDJUGORJE A TESTIMONY ေဆာင္းပါးမွ ''Our Lady's Five Stones} ကို ဖတ္႐ႈၿပီး ျပန္လည္ေထာက္႐ႈေရးသားထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဝိညာဥ္ပ်ိဳးခင္းကက္သလစ္မဂၢဇင္းအမွတ္စဥ္(၁၂) ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ပညာသင္ႏွစ္၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕  ။
မွတုိက္ရုိက္ကူးယူပါသည္ ။

                                        

No comments:

Post a Comment