အသိေပးေက်းဇူးတင္လႊာ

ဘ၀ရဲ့မီးအိမ္ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ေလးသုိ႔ လာေရာက္အလည္ပတ္သူမ်ားအားလုံးကုိ ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာလုိပါတယ္။ ယခုကဲ႔သုိ႔ေသာ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ကုိ တင္ႏုိင္ခြင္႔ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ပုဂိၢဳလ္သုံးပါး၊ တစ္ဆူတည္းေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္အား ဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ယခု ဘေလာ႔(ခ္) တြင္ တင္ထားသမွ်ေသာ ပုိ႔(စ္)မ်ားျဖစ္ေစ၊ ပုံမ်ားျဖစ္ေစ၊ အားလုံး အားလုံးေသာ စာသားမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ေရးသားထားေသာ၊ ဘာသာျပန္ထားေသာ စာသားမ်ား ပါ၀င္သည္သာမကပဲ၊ ေဖ႔(စ္)ဘြတ္ ေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ တျခားေသာ ၀က္ဆုိက္(ဒ္)မ်ားမွ ျဖစ္ေစ သိသင္႔၊ သိထိုက္သည္႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ကူးယူ၊ ကုိးကား၊ တင္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဆက္လက္ျပီးေတာ႔လည္း အၾကံေပးျခင္း၊ လမး္ညႊန္မႈေပးျခင္းမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အၾကံျပဳခ်က္ပၚတြင္ ေရးသားႏုိင္ပါေၾကာင္းလည္း အထူးသတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။ အေယာက္စီတုိင္း ဘုရားရွင္၏ မခန္းေျခွာက္ႏုိင္ေသာ၊ မကုန္ဆုံးႏုိင္ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ၊ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ခံစားႏုိင္ေစပါမည္႔ အေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလ်က္…….. The Lamp of the Life!

Friday, July 21, 2017

ရဟန္းသိကၡာတင္ျခင္း (Priestly Ordination)

ရဟန္းသိကၡာတင္ျခင္း (Priestly Ordination)

ရဟန္းသိကၡတင္ျခင္း (priestly ordination) သည္ ေလာကီႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဂုဏ္ထူးရာထူးခၽီးျမွင့္ျခင္း၊ အပ္ႏွင္းျခင္း မဟုတ္ေပ။ ရဟန္းသိကၡာတင္ျခင္းသည္ ေလာကီေရးရာ ဂုဏ္ပကာသနႏွင့္ စပ္လၽဥ္းျခင္းလံုး၀မရွိေပ။ ခရစ္ေတာ္၏  ေနာက္လိုက္တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔၏အရိုက္အရာကိုဆက္ခံရန္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ သူမ်ားအား “လက္တင္ ျခင္း”၊ “၀ိညာန္ေတာ္ဘုရားအား ဖိတ္ေခၚျခင္း” ႏွင့္ “ယံုၾကည္သူမ်ားအားလံုး၏ ဆုေတာင္းျခင္း” အားျဖင့္ မိမိတို႕၏ ရဟန္းတာ၀န္ႏွင့္ ၀တၱရားမ်ားကို အပ္ႏွင္းခဲ့ၾကသည္ကို သမၼာက်မ္းစာထဲတြင္လည္းေကာင္း (ဥပမာ၊ တမန္ေတာ္ ၁၊ ၁၂-၂၆ - Judah Iscariot ေနရာအား အစားထုိးရန္ Matthias  အား ခန္႔အပ္ျခင္း၊ တိေမာေသ ပထမေစာင္ ၄၊၁၄ ႏွင့္ ဒုတိယေစာင္ ၁၊၆)၊ ေရွးကနဦးအသင္းေတာ္ဖခင္ႀကီးမ်ားေရးသားေသာ စာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း (Hippolytus, “Apostolic Tradition” written AD 215; The Teaching of the Twelve called Didache written about AD 50-120; Epistles of Clement written AD 100) ေတြ႕ရသည္။



The Didache ႏွင့္ Hippolytus ေရးထားေသာ Apostolic Tradition or The Apostolic Constitutions တြင္ ရဟန္းသိကၡာ တင္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ၀ိနည္း (rite) ႏွင့္အတူ ရဟန္သိကၡာတင္ရာႏွင့္ လိုက္နာအပ္ေသာက်င့္ထုံးမ်ား၊ ရဟန္းသိကၡာ တင္ရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ သိကၡာတင္ျခင္းဆိုင္ရာ ဆုေတာင္းေမတၱာမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသိကၡာခံယူရရွိေသာသူသည္ မည္သို႔ေသာအားျဖင့္ ေရြးခ်ယ္စိစစ္ရမည္ဟူေသာ အခ်က္မ်ားက်နစြာ ေရးသားထားခဲ့ေပသည္။

ရဟန္းသိကၡာတင္ရာတြင္ အဓိကအေရးႀကီးေသာ အခ်က္တစ္ခုသည္ သိကၡာတင္ျခင္းေပးႏိုင္ေသာ တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ား ၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံေသာသူသည္သာလၽွင္ “လက္တင္ျခင္း” အားျဖင့္ သိကၡာတင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ ႀကီးမ်ား၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံေသာသူ၏ သိကၡာတင္ေပးျခင္းသာလၽွင္ သိကၡာတင္ျခင္းအျဖစ္ ခရစ္ယာန္အစတည္ ကတည္းမွသည္ အလယ္ေခတ္ေက်ာ္ (1500 AD) သည့္တုိင္ ခရစ္ယာန္ဟူသမၽွအားလံုးသည္ ယံုၾကည္လက္ခံ က်င့္သံုး လာခဲ့ၾကသည္။

ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္၊ ရဟန္းသည္ မိမိကိုယ္ဆက္ခံရန္ တစ္ျခားသူအား ရဟန္းသိကၡာေပးျခင္းအလ်င္းမျပဳႏုိင္ေပ။ ထိုနည္းတူ၊ ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏အလိုအတိုင္း မည္သူကိုမၽွ ရဟန္းသိကၡာမတင္ေပးႏုိင္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္၊ မိမိ ကိုယ္ကို မိမိ သိကၡာေပးျခင္း၊ တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံေသာသူ မရွိဘဲလ်က္ ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔ေရြးခ်ယ္လိုေသာသူအား သိကၡာေတာ္ရအျဖစ္တင္ေျမွာက္ျခင္း၊ ရဟန္းတပါးသည္ တပါးသူအား ရဟန္းသိကၡာ တင္ေပးျခင္းမ်ားသည္ ေရွးကနဦးမွစ၍ ယံုမွားေသာသူမ်ား၏ ေမာက္မာေကာက္က်စ္ေသာ က်င့္ႀကံမႈအျဖစ္သတ္မွတ္ လာခဲ့သည္။

ေအဒီ ၁၅၀၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္၊ Martin Luther သည္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မွ German လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကို အေျခခံေသာ အသင္းေတာ္တစ္ခုတည္ေထာင္လာေသာ အခၽိန္မွစ၍၊ တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံေသာသူမ်ားျဖစ္ သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ သိကၡာတင္ျခင္းကို လံုး၀ဆန္႔က်င္လာေလသည္ (Martin Luther, The Babylonian Captivity of the Church)။ သို႔ေသာ္၊ ၂၀ ရာစုမွစ၍ အသင္းေတာ္သမိုင္းမွန္ႏွင့္ အသင္းေတာ္ဖခင္ႀကီးမ်ား၏ ေရးေသာ စာမ်ားအား ေလ့လာျခင္းႀကီးထြားလာရာ၊ ၄င္းေလ့လာျခင္း၏အက်ဳိးသည္ သင္းကြဲအသင္းေတာ္မ်ားပင္ လက္တင္ ျခင္းအားျဖင့္ သိကၡာတင္ ျခင္းကို ျပန္လည္လက္ခံတတ္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ၊ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းႏွင့္ ၂၁ ရာစုတြင္ သိကၡာေတာ္ရဆရာ၊ သိကၡာေတာ္ရ ဆရာေတာ္ စသည္အားျဖင့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ၾကားလာရျခင္း  ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္၊ ၄င္းတို႔၏ သိကၡာတင္ျခင္းသည္ ေရွးကနဦးခရစ္ယာန္မ်ားမွ လက္ခံယံုၾကည္လာေသာ သိကၡာတင္ ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ရန္မွာ ဆက္လက္ႀကိဳးစားရန္ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment