အခၽစ္ႏွင့္ အသက္
ခၽစ္ျခင္းသည္ ခံစားမႈ၊ ခံစားခၽက္ သက္သက္ မဟုတ္ေပ။ ခၽစ္ျခင္းအား ခံစားမႈ၊ ခံစားခၽက္ေပၚတည္ေဆာက္ျခင္းသည္ လူ႕ဘ၀ လူ႕အသက္ ကို စေတးရတတ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ခံစားခၽက္ ဟူသည္ အခၽိန္ကာလတစ္ခု၏ ခၽယ္လည္မႈေအာက္တြင္ရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လူသည္ ေသြးေႏြးသတ္တ၀ါ မဟုတ္ပါေလာ။ ေသြးေႏြးသတ္တ၀ါဟူသည္
ျပင္ပအပူခၽိန္ကုိကို မီွလၽွက္ ေျပာင္းလဲတတ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္
ျပင္ပ အေျခအေန၊ အခၽိန္အခါ၊ ေနရာေဒသႏွင့္ အတူ ေျပာင္းလဲတတ္လြန္း
လြန္းေသာ လူ၏ခံစားတတ္မႈ၊ လူ၏ခံစားခၽက္ကို မီွလၽက္ တည္ေဆာက္ေသာ
အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္းသည္ တည္ၿမဲခဲလြန္းလွေပသည္။
ခၽစ္ျခင္းသည္ အသက္ႏွင့္ဆိုင္သည္။ အသက္ကို အမွန္တကယ္ေပးစြမ္းေသာ
အရာသည္ တျခားအရာမဟုတ္ေပ။ခၽစ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္၊ လူ႕အသက္ လူ႕ဘ၀ႏွင့္သာ ဆိုင္ေသာ အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္းကို ခံစားခၽက္ႏွင့္ ခံစားမႈ၏ အေစအပါးျဖစ္ေစရန္ အဘယ္သူေတြး၀ံ့ မည္နည္း။
မိဘ၏ႀကီးမားေသာ ခၽစ္ျခင္းႏွင့္ သားသမီးမၽားေပၚထားရွိေသာ အခၽစ္သည္ သားသမီးမၽား၏ ဘ၀အသက္ပင္ျဖစ္သည္။ ခၽစ္ျခင္းသည္ အသက္ကို ျပဳစုသည္၊ ေစာင့္ေရွာက္သည္၊ ကာကြယ္ရသည္။ ထိုအေၾကာင္း
ေၾကာင့္၊ မိဘမၽားသည္ သားသမီးမၽား အတြက္ အသက္ပါေပးဆပ္ရန္ အသင့္ရွိအၿမဲ ရွိေနသည္။ သားသမီးမၽားသည္လည္း ထိုနည္းပင္ မိဘမၽားအ
တြက္ရွိေနသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ထိုနည္းတူ၊ မိမိခၽစ္ရေသာသူ အတြက္ မိမိအသက္ကိုပင္ ေပးဆပ္ၾကေသာ အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္းကို အသက္ႏွင့္ ဘ၀ အျဖစ္ နားလည္ကာ၊ အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္း ကို အသက္ႏွင့္ ဘ၀ရင္းကာ သက္ေသျပသြားေသာ အခၽစ္အာဇာနည္ မၽားစြာရွိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
အခၽဳပ္ဆိုရေသာ္၊ အခၽစ္ႏွင့္ခၽစ္ျခင္းသည္ အသက္ႏွင့္ဘ၀၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည္။ ခၽစ္ျခင္းသည္ ခၽစ္ေသာသူအား ျပဳစုရေပမည္၊ ကြယ္ကာရေပမည္၊ ေဖးမရေပမည္။ ခၽစ္ျခင္းသည္ ခၽစ္ရေသာသူ၏ အသက္ ႏွင့္ ဘ၀တစ္ခုလံုး၏မီွခုိရာ ျဖစ္ေနရမည္သာ။
Reflection: Pope Francis, Encyclical, Lumen Fidei, The Light of Faith, (Libreria Editrice Vaticana, 2013), n. 27.
ခၽစ္ျခင္းသည္ ခံစားမႈ၊ ခံစားခၽက္ သက္သက္ မဟုတ္ေပ။ ခၽစ္ျခင္းအား ခံစားမႈ၊ ခံစားခၽက္ေပၚတည္ေဆာက္ျခင္းသည္ လူ႕ဘ၀ လူ႕အသက္ ကို စေတးရတတ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ခံစားခၽက္ ဟူသည္ အခၽိန္ကာလတစ္ခု၏ ခၽယ္လည္မႈေအာက္တြင္ရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လူသည္ ေသြးေႏြးသတ္တ၀ါ မဟုတ္ပါေလာ။ ေသြးေႏြးသတ္တ၀ါဟူသည္
ျပင္ပအပူခၽိန္ကုိကို မီွလၽွက္ ေျပာင္းလဲတတ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္
ျပင္ပ အေျခအေန၊ အခၽိန္အခါ၊ ေနရာေဒသႏွင့္ အတူ ေျပာင္းလဲတတ္လြန္း
လြန္းေသာ လူ၏ခံစားတတ္မႈ၊ လူ၏ခံစားခၽက္ကို မီွလၽက္ တည္ေဆာက္ေသာ
အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္းသည္ တည္ၿမဲခဲလြန္းလွေပသည္။
ခၽစ္ျခင္းသည္ အသက္ႏွင့္ဆိုင္သည္။ အသက္ကို အမွန္တကယ္ေပးစြမ္းေသာ
အရာသည္ တျခားအရာမဟုတ္ေပ။ခၽစ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္၊ လူ႕အသက္ လူ႕ဘ၀ႏွင့္သာ ဆိုင္ေသာ အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္းကို ခံစားခၽက္ႏွင့္ ခံစားမႈ၏ အေစအပါးျဖစ္ေစရန္ အဘယ္သူေတြး၀ံ့ မည္နည္း။
မိဘ၏ႀကီးမားေသာ ခၽစ္ျခင္းႏွင့္ သားသမီးမၽားေပၚထားရွိေသာ အခၽစ္သည္ သားသမီးမၽား၏ ဘ၀အသက္ပင္ျဖစ္သည္။ ခၽစ္ျခင္းသည္ အသက္ကို ျပဳစုသည္၊ ေစာင့္ေရွာက္သည္၊ ကာကြယ္ရသည္။ ထိုအေၾကာင္း
ေၾကာင့္၊ မိဘမၽားသည္ သားသမီးမၽား အတြက္ အသက္ပါေပးဆပ္ရန္ အသင့္ရွိအၿမဲ ရွိေနသည္။ သားသမီးမၽားသည္လည္း ထိုနည္းပင္ မိဘမၽားအ
တြက္ရွိေနသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ထိုနည္းတူ၊ မိမိခၽစ္ရေသာသူ အတြက္ မိမိအသက္ကိုပင္ ေပးဆပ္ၾကေသာ အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္းကို အသက္ႏွင့္ ဘ၀ အျဖစ္ နားလည္ကာ၊ အခၽစ္ႏွင့္ ခၽစ္ျခင္း ကို အသက္ႏွင့္ ဘ၀ရင္းကာ သက္ေသျပသြားေသာ အခၽစ္အာဇာနည္ မၽားစြာရွိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
အခၽဳပ္ဆိုရေသာ္၊ အခၽစ္ႏွင့္ခၽစ္ျခင္းသည္ အသက္ႏွင့္ဘ၀၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည္။ ခၽစ္ျခင္းသည္ ခၽစ္ေသာသူအား ျပဳစုရေပမည္၊ ကြယ္ကာရေပမည္၊ ေဖးမရေပမည္။ ခၽစ္ျခင္းသည္ ခၽစ္ရေသာသူ၏ အသက္ ႏွင့္ ဘ၀တစ္ခုလံုး၏မီွခုိရာ ျဖစ္ေနရမည္သာ။
Reflection: Pope Francis, Encyclical, Lumen Fidei, The Light of Faith, (Libreria Editrice Vaticana, 2013), n. 27.
No comments:
Post a Comment