အဘယ့္ေၾကာင့္ မာတင္လူတာသည္ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ႀကီးမွ ခဲြထြက္ခဲ့သနည္း။
မာတင္လူတာ၏ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္မွခဲြထြက္ခဲ့ရျခငး္အေၾကာငး္ရင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ သိေကာင္းစရာအခၽက္အခၽဳိ႕မွာ၊
၁။ အာဏာအလဲြသံုးစားေသာ အသင္းေတာ္ေခါင္းေဆာင္မၽားအား ဆန္႔ကၽင္လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟူသည့္ အခၽက္သည္ အမၽားသိေသာ အခၽက္တစ္ခုျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္၊ ဤအခၽက္သည္ တစ္၀က္သာမွန္ေသာ (half-truth) စကားရပ္တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ အ ေၾကာင္းမွာ၊ သူ၏ရဟန္းမင္းႀကီးကို ဆန္႔ကၽင္သည့္ေနာက္ကြယ္မွ အေရးႀကီးဆံုးေသာ အခၽက္သည္ သူ၏ ဂၽာမန္လူမၽဳိးႀကီး၀ါဒ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၂။ မာတင္လူတာအား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမားႀကီး - Reformer - ဟု နာမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္၊ သူသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမား တစ္ေယာက္မဟုတ္ေပ။ သူသည္၊ ခဲြထြက္ေရး၀ါဒီသမားႏွင့္ ခဲြထြက္ေရး ေခါငး္ေဆာင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ၊ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ႀကီးမွ သူသည္လံုး၀ခဲြထြက္ရန္စိတ္ကူးမၽ်ွပင္မရွိခဲ့ ေပ။ သုိ႔ေသာ္၊ ေရာမၿမိဳ႔မွအုပ္ခၽဳပ္ခံအျဖစ္မွ လႊတ္ေျမာက္ကာ၊ မိမိဂၽာမန္ လူမၽဳိးမ်ားႏွင့္ ဖဲြ႔စည္းေသာ၊ ဂၽာမန္လူမၽဳိးမၽားသာ အုပ္ခၽဳပ္ေသာ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ႀကီးကို ျမင္လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၃။ ဤသို႔ျဖင့္၊ လယ္သမားမၽားအား စည္းရုံးလံႈႈ႕ေဆာ္ကာ၊ လယ္သမားမၽားအံုၾကြမႈႀကီးကို ဖန္တီးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္၊ သူဦးေဆာင္ေထာက္ခံခဲ့ေသာ လယ္သမားထုအံုၾကြမႈႀကီး၏ အေျခအေနမွာ ေအာင္ျမင္သည့္လမ္းေမးမွိန္သည္ဟု သိရေသာအခၽိန္၌၊ လယ္ပုိင္ရွင္ ေျမပိုင္ရွင္မၽားအား ဘုရားသခင္ခန္႔ထားေသာသူမၽားျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတုိ႔ကို နားမေထာင္လွၽင္ သခင္ဘုရားေဟာၾကားေသာ - ဆီဇာႏွင့္ဆုိင္ရာကို ဆီဇာအားေပးေလာ့။ ဘုရားသခင္ႏွင့္ဆုိင္ေသာအရာကို ဘုရားသခင္အားေပးေလ့ာ - (မာကု ၁၂၊ ၁၇) ဟူေသာ ကၽမ္းစကားႏွင့္ဆန္႔ကၽင္ေသာသူမၽားျဖစ္သည္ဟု စတင္ေဟာၾကားျခင္းျဖင့္၊ လယ္ပို္င္ရွင္ ေျမပို္င္ရွင္မၽား၏ မၽက္ႏွာရေအာင္ ႀကိဳးစားလာခဲ့သည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္၊ သူဦးေဆာင္ေထာက္ခံခဲ့ေသာ ဆင္းရဲသားလယ္သမားထုအံုၾကြမႈႀကီးကို လံုး၀ပစ္ထားကာ၊ ေဖၚေကာင္လုပ္လၽက္၊ သိန္းႏွင့္ခၽီေသာ ဆင္းရဲသားလယ္သမားမၽားအား သတ္ျဖတ္သုတ္သင္ေစေတာ့သည္။ အသက္ရွင္ကၽန္ရစ္ေသာလယ္သ မားမၽားအား ညွင္းပန္းႏိွပ္စက္ျခင္း၊ သူတုိ႔ပို္င္ဆိုင္ထားေသာ အရာဟူသမၽွကို သိမ္းဆည္းကာ၊ သူတုိ႔အားဖမ္းဆီးခၽဳပ္ေႏွာင္ျခင္းအား ျဖင့္၊ မင္းေနမင္းသားမၽား၊ နယ္စားၿမိဳ႕စားမၽား၊ လယ္ပို္င္ရွင္ေျမပိုင္ရွင္မၽား၏ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ခၽီးမြမ္းျခင္းကိုရေလေတာ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္၊ ဂၽာမန္မင္းေနမင္းသားမၽားမွအစ၊ နယ္စားၿမိဳ႕စားအဆံုး၊ မာတင္လူတာအား ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္မဟုတ္ဘဲ၊ ဂၽာမန္လူမၽိဳးေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ လက္ခံကာ၊ ေကၽာေထာက္ေနာက္ခံျပဳၾကျခင္းျဖစ္သည္။
၄။ ထို႔ေၾကာင့္၊ မာတင္လူတာ၏ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ ႀကီးမွ ခဲြထြက္ျခင္းသည္ ဘာသာေရးအေတြးအေခၚေၾကာင့္အဓိကမ ဟုတ္ဘဲ၊ ျပင္းထန္ေသာလူမၽဳိးေရး၀ါဒေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
၅။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္၊ မာတင္လူတာ၏ ခဲြထြက္ေရး၀ါဒမွေပါက္ဖြား လာေသာ ခဲြထြက္ေရး၀ါဒီစဲြဂိုဏ္းကဲြမၽားသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ခရစ္ယာန္ သမၼာကၽမ္းစာကို လူမၽဳိးေရး၊ႏုိင္ငံေရးအျမတ္အစြန္းရရွိရန္အတြက္ လြယ္လင့္တကူအသံုးျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
မာတင္လူတာ၏ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မွခဲြထြက္ျခင္းအေၾကာင္းရင္းႏွင့္
ပတ္သက္၍၊ ဘာသာ ေရးရႈေတာင့္တစ္ခုတည္းမွ ေလ့လာျခင္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာအျမင္၊ တစ္ဘက္စြန္းေသာအျမင္မၽဳိးကုိ ေမြးထုတ္ေပးတတ္သည္။ မာတင္လူတာ၏ ၉၅ခၽက္ပါေၾကျငာစာတမ္း (the 95 Theses) သည္ဘာသာေရး ရႈေတာင့္တစ္ခုတည္းျဖင့္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္မဟုတ္ေပ။ ၄င္း၉၅ ခၽက္ပါ ေၾကျငာစာတမ္းကိုပင္ မာတင္လူတာ ကိုယ္တုိင္ေရးသားျပဳစုခဲ့ျခင္းလည္းမဟုတ္ေပ။ သူ၏သူငယ္ခ်င္း Philipp Melanchthon, a professor of Greek and a humanist (1497-1560), ကသာ ေရးသားျပဳစုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ Humanism (humanist) ဟုေခၚေသာ ထိုေခတ္ထုိခါက အေတြးအေခၚပိုင္းဆုိင္ရင္ႏုိးထမႈႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလ့လာျခင္းမျပဳေသာ သူသည္ မာတင္လူတာ၏ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မွ ခဲြထြက္ျခင္းကို ဘာသာေရး တစ္ခုတည္း သက္သက္ဟုသာ မွတ္ယူေလ့ရွိသည္မွာ ျငင္းဖြယ္မရွိေခၽ။ Humanism ဆုိသည္မွာလူ၏လြတ္လပ္ခြင့္ ကိုအေျခခံေသာ တကၠ၀ါဒ တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ လြတ္လပ္ခြင့္ (Individual freedom) ကုိ ဦးစားေပးေသာ တကၠ၀ါဒျဖစ္သည္။
အထက္ကတင္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္ ၅ ခ်က္သည္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္လူမႈေရးသမို္င္းရႈေတာာင့္မွ သမုိင္းပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ေရးသားေျပာၾကားခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ Marius, Richard, Martin Luther: The Christian Between God and Death (Harvard, 1999), pp. 137-139; James Harvey Robinson, Readings in European History, 2 vols (Boston: Ginn & Company, 1906), 2: 106-108; Steven Kreis, The History Guide: Lectures on Early Modern European History, especially on “Lecture 3: The Protestant Reformation”; “Lecture 4: The Impact of Luther and Radical Protestant Reformation”; from http://www.historyguide.org/earlymod /lecture4c.html Copyright © 2002 Steven Kreis Last Revised -- April 13, 2012; Rodney Stark, Bearing False Witness: Debunking Centuries of Anti-Catholic HistoryTempleton Press, 2016, 209-230.
မိမိႏွင့္ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနေသာသမိုင္းအျဖစ္မွန္မၽားအား မသိကၽဴးကၽြံျပဳျခင္းသည္ ပင္စည္မွလြင့္ထြက္ ကာေျခာက္ေသြ႕စျပဳေသာသစ္ရြက္ႏွင့္တူ၏။ ထိုသို႔ေသာသူသည္ သမုိင္းအမွား၏ ျခယ္လွယ္မႈေအာင္၌ သက္ရွင္ေသာသူပင္ျဖစ္သည္ (Michael Crichton)။ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ George Orwell ေရး သားသည္မွာ - သမိုင္းမွန္ကို ဖံုးကြယ္ကာေမ့ေပၽာက္ေစရန္ႀကိဳးစားျခင္းသည္ အလြန္အစြမ္းထက္ေသာ ဖၽက္အားေကာင္းလက္နက္တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္စကားအရဆုိလၽင္ - အတိတ္ က သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္မၽားအား ေကာင္းမြန္စြာသင္ယူေလ့လာျခင္း မျပဳေသာသူသည္ မိမိသြားရာလမ္းကို ေကာင္းမြန္စြာသိႏုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု သြန္သင္ခဲ့ဖူးသည္။
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ကိုအေလးမထား၊ သမိုင္းသည္အေရးမႀကီးဟုေျပာတတ္ေသာသူအခၽုဳိ႕ရွိသည္။ ထုိသူတုိ႔ မွာ (၁) ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာႏုိင္ငံံေခါင္းေဆာင္၊ လူမၽဳိးေခါင္းေဆာင္မၽား
(၂) သမုိင္းမွျဖစ္ရပ္မွန္ကို လက္ခံရန္ေၾကာက္ရြ႕ံေသာသူမၽား
(၃) လူမိုက္မ်ား ဟူ၍ျဖစ္သည္။
Source
Damian Dal Facebook
မာတင္လူတာ၏ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္မွခဲြထြက္ခဲ့ရျခငး္အေၾကာငး္ရင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ သိေကာင္းစရာအခၽက္အခၽဳိ႕မွာ၊
၁။ အာဏာအလဲြသံုးစားေသာ အသင္းေတာ္ေခါင္းေဆာင္မၽားအား ဆန္႔ကၽင္လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟူသည့္ အခၽက္သည္ အမၽားသိေသာ အခၽက္တစ္ခုျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္၊ ဤအခၽက္သည္ တစ္၀က္သာမွန္ေသာ (half-truth) စကားရပ္တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ အ ေၾကာင္းမွာ၊ သူ၏ရဟန္းမင္းႀကီးကို ဆန္႔ကၽင္သည့္ေနာက္ကြယ္မွ အေရးႀကီးဆံုးေသာ အခၽက္သည္ သူ၏ ဂၽာမန္လူမၽဳိးႀကီး၀ါဒ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၂။ မာတင္လူတာအား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမားႀကီး - Reformer - ဟု နာမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္၊ သူသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမား တစ္ေယာက္မဟုတ္ေပ။ သူသည္၊ ခဲြထြက္ေရး၀ါဒီသမားႏွင့္ ခဲြထြက္ေရး ေခါငး္ေဆာင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ၊ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ႀကီးမွ သူသည္လံုး၀ခဲြထြက္ရန္စိတ္ကူးမၽ်ွပင္မရွိခဲ့ ေပ။ သုိ႔ေသာ္၊ ေရာမၿမိဳ႔မွအုပ္ခၽဳပ္ခံအျဖစ္မွ လႊတ္ေျမာက္ကာ၊ မိမိဂၽာမန္ လူမၽဳိးမ်ားႏွင့္ ဖဲြ႔စည္းေသာ၊ ဂၽာမန္လူမၽဳိးမၽားသာ အုပ္ခၽဳပ္ေသာ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ႀကီးကို ျမင္လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၃။ ဤသို႔ျဖင့္၊ လယ္သမားမၽားအား စည္းရုံးလံႈႈ႕ေဆာ္ကာ၊ လယ္သမားမၽားအံုၾကြမႈႀကီးကို ဖန္တီးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္၊ သူဦးေဆာင္ေထာက္ခံခဲ့ေသာ လယ္သမားထုအံုၾကြမႈႀကီး၏ အေျခအေနမွာ ေအာင္ျမင္သည့္လမ္းေမးမွိန္သည္ဟု သိရေသာအခၽိန္၌၊ လယ္ပုိင္ရွင္ ေျမပိုင္ရွင္မၽားအား ဘုရားသခင္ခန္႔ထားေသာသူမၽားျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတုိ႔ကို နားမေထာင္လွၽင္ သခင္ဘုရားေဟာၾကားေသာ - ဆီဇာႏွင့္ဆုိင္ရာကို ဆီဇာအားေပးေလာ့။ ဘုရားသခင္ႏွင့္ဆုိင္ေသာအရာကို ဘုရားသခင္အားေပးေလ့ာ - (မာကု ၁၂၊ ၁၇) ဟူေသာ ကၽမ္းစကားႏွင့္ဆန္႔ကၽင္ေသာသူမၽားျဖစ္သည္ဟု စတင္ေဟာၾကားျခင္းျဖင့္၊ လယ္ပို္င္ရွင္ ေျမပို္င္ရွင္မၽား၏ မၽက္ႏွာရေအာင္ ႀကိဳးစားလာခဲ့သည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္၊ သူဦးေဆာင္ေထာက္ခံခဲ့ေသာ ဆင္းရဲသားလယ္သမားထုအံုၾကြမႈႀကီးကို လံုး၀ပစ္ထားကာ၊ ေဖၚေကာင္လုပ္လၽက္၊ သိန္းႏွင့္ခၽီေသာ ဆင္းရဲသားလယ္သမားမၽားအား သတ္ျဖတ္သုတ္သင္ေစေတာ့သည္။ အသက္ရွင္ကၽန္ရစ္ေသာလယ္သ မားမၽားအား ညွင္းပန္းႏိွပ္စက္ျခင္း၊ သူတုိ႔ပို္င္ဆိုင္ထားေသာ အရာဟူသမၽွကို သိမ္းဆည္းကာ၊ သူတုိ႔အားဖမ္းဆီးခၽဳပ္ေႏွာင္ျခင္းအား ျဖင့္၊ မင္းေနမင္းသားမၽား၊ နယ္စားၿမိဳ႕စားမၽား၊ လယ္ပို္င္ရွင္ေျမပိုင္ရွင္မၽား၏ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ခၽီးမြမ္းျခင္းကိုရေလေတာ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္၊ ဂၽာမန္မင္းေနမင္းသားမၽားမွအစ၊ နယ္စားၿမိဳ႕စားအဆံုး၊ မာတင္လူတာအား ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္မဟုတ္ဘဲ၊ ဂၽာမန္လူမၽိဳးေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ လက္ခံကာ၊ ေကၽာေထာက္ေနာက္ခံျပဳၾကျခင္းျဖစ္သည္။
၄။ ထို႔ေၾကာင့္၊ မာတင္လူတာ၏ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ ႀကီးမွ ခဲြထြက္ျခင္းသည္ ဘာသာေရးအေတြးအေခၚေၾကာင့္အဓိကမ ဟုတ္ဘဲ၊ ျပင္းထန္ေသာလူမၽဳိးေရး၀ါဒေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
၅။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္၊ မာတင္လူတာ၏ ခဲြထြက္ေရး၀ါဒမွေပါက္ဖြား လာေသာ ခဲြထြက္ေရး၀ါဒီစဲြဂိုဏ္းကဲြမၽားသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ခရစ္ယာန္ သမၼာကၽမ္းစာကို လူမၽဳိးေရး၊ႏုိင္ငံေရးအျမတ္အစြန္းရရွိရန္အတြက္ လြယ္လင့္တကူအသံုးျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
မာတင္လူတာ၏ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မွခဲြထြက္ျခင္းအေၾကာင္းရင္းႏွင့္
ပတ္သက္၍၊ ဘာသာ ေရးရႈေတာင့္တစ္ခုတည္းမွ ေလ့လာျခင္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာအျမင္၊ တစ္ဘက္စြန္းေသာအျမင္မၽဳိးကုိ ေမြးထုတ္ေပးတတ္သည္။ မာတင္လူတာ၏ ၉၅ခၽက္ပါေၾကျငာစာတမ္း (the 95 Theses) သည္ဘာသာေရး ရႈေတာင့္တစ္ခုတည္းျဖင့္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္မဟုတ္ေပ။ ၄င္း၉၅ ခၽက္ပါ ေၾကျငာစာတမ္းကိုပင္ မာတင္လူတာ ကိုယ္တုိင္ေရးသားျပဳစုခဲ့ျခင္းလည္းမဟုတ္ေပ။ သူ၏သူငယ္ခ်င္း Philipp Melanchthon, a professor of Greek and a humanist (1497-1560), ကသာ ေရးသားျပဳစုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ Humanism (humanist) ဟုေခၚေသာ ထိုေခတ္ထုိခါက အေတြးအေခၚပိုင္းဆုိင္ရင္ႏုိးထမႈႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလ့လာျခင္းမျပဳေသာ သူသည္ မာတင္လူတာ၏ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မွ ခဲြထြက္ျခင္းကို ဘာသာေရး တစ္ခုတည္း သက္သက္ဟုသာ မွတ္ယူေလ့ရွိသည္မွာ ျငင္းဖြယ္မရွိေခၽ။ Humanism ဆုိသည္မွာလူ၏လြတ္လပ္ခြင့္ ကိုအေျခခံေသာ တကၠ၀ါဒ တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ လြတ္လပ္ခြင့္ (Individual freedom) ကုိ ဦးစားေပးေသာ တကၠ၀ါဒျဖစ္သည္။
အထက္ကတင္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္ ၅ ခ်က္သည္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္လူမႈေရးသမို္င္းရႈေတာာင့္မွ သမုိင္းပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ေရးသားေျပာၾကားခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ Marius, Richard, Martin Luther: The Christian Between God and Death (Harvard, 1999), pp. 137-139; James Harvey Robinson, Readings in European History, 2 vols (Boston: Ginn & Company, 1906), 2: 106-108; Steven Kreis, The History Guide: Lectures on Early Modern European History, especially on “Lecture 3: The Protestant Reformation”; “Lecture 4: The Impact of Luther and Radical Protestant Reformation”; from http://www.historyguide.org/earlymod /lecture4c.html Copyright © 2002 Steven Kreis Last Revised -- April 13, 2012; Rodney Stark, Bearing False Witness: Debunking Centuries of Anti-Catholic HistoryTempleton Press, 2016, 209-230.
မိမိႏွင့္ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနေသာသမိုင္းအျဖစ္မွန္မၽားအား မသိကၽဴးကၽြံျပဳျခင္းသည္ ပင္စည္မွလြင့္ထြက္ ကာေျခာက္ေသြ႕စျပဳေသာသစ္ရြက္ႏွင့္တူ၏။ ထိုသို႔ေသာသူသည္ သမုိင္းအမွား၏ ျခယ္လွယ္မႈေအာင္၌ သက္ရွင္ေသာသူပင္ျဖစ္သည္ (Michael Crichton)။ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ George Orwell ေရး သားသည္မွာ - သမိုင္းမွန္ကို ဖံုးကြယ္ကာေမ့ေပၽာက္ေစရန္ႀကိဳးစားျခင္းသည္ အလြန္အစြမ္းထက္ေသာ ဖၽက္အားေကာင္းလက္နက္တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္စကားအရဆုိလၽင္ - အတိတ္ က သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္မၽားအား ေကာင္းမြန္စြာသင္ယူေလ့လာျခင္း မျပဳေသာသူသည္ မိမိသြားရာလမ္းကို ေကာင္းမြန္စြာသိႏုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု သြန္သင္ခဲ့ဖူးသည္။
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ကိုအေလးမထား၊ သမိုင္းသည္အေရးမႀကီးဟုေျပာတတ္ေသာသူအခၽုဳိ႕ရွိသည္။ ထုိသူတုိ႔ မွာ (၁) ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာႏုိင္ငံံေခါင္းေဆာင္၊ လူမၽဳိးေခါင္းေဆာင္မၽား
(၂) သမုိင္းမွျဖစ္ရပ္မွန္ကို လက္ခံရန္ေၾကာက္ရြ႕ံေသာသူမၽား
(၃) လူမိုက္မ်ား ဟူ၍ျဖစ္သည္။
Source
Damian Dal Facebook
No comments:
Post a Comment