ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးႏွင့္ "-အားလံုးအတူတူျဖစ္သည္-"
ဟူသည့္ႏွစ္ခုအၾကားလြန္ဆဲြျခင္း
ယေန႔ခရစ္ယာန္ကမၻာသည္ ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရး ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံႏွင့္အတူ ခရစ္ယာန္သမုိင္းစာမၽက္ႏွာသစ္ကို ေရးရေသာ အခၽိန္ကာလျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္မၽားတစ္ လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးႀကိဳးပမ္းေနရသနည္းဟူသည္မွာ ေမးစရာတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။
၁။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ တစ္လံုးတစ္၀တည္းမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၂။ အဘယ္ေၾကာင့္တစ္လံုးတစ္၀တည္းမျဖစ္သနည္း။
ယံုၾကည္ျခင္းနွင့္ပတ္သက္၍၊ နားလည္ျခင္း လက္ခံျခင္း ႏွင့္ သြန္သင္ျခင္းမၽားမတူေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၃။ ဤသို႔ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ နားလည္ျခင္း၊ လက္ခံျခင္းႏွင့္ သြန္သင္ျခင္းမၽားမတူျခင္းကို မၽက္ကြယ္ျပဳကာ ခရစ္ယာန္မၽားအားလံုး အတူတူပင္ျဖစ္သည္ဟု ေဟာေျပာျခင္းသည္အဘယ္သို႔ေသာ ေဟာေျပာျခင္းဟု ေခၚဆုိရပါမည္နည္း။
ႏုိင္ငံေရးသမားမၽားစည္းရုံးေရးစကားႏွင့္အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ - "မဲရဘို႔သာ ပထမ၊ ကၽန္တာေနာက္မွရွင္း" ဟူေသာ မူ၀ါဒသာျဖစ္သည္ ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ "- ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘို႔ရဘို႔သာ ပထမ၊ ကၽန္တာေနာက္မွရွင္း -" ဆုိတဲ့ မူ၀ါဒေဟာၾကားျခင္းသာျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းမွာ၊
(က) ခရစ္ယာန္မၽားအားလံုး အတူတူျဖစ္ပါက၊ ခရစ္ယာန္မၽားအတူတကြ တစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးေၾကြးေၾကာ္ကာ ႀကိဳးစားစရာမလိုေတာ့ေပ။
(ခ) မတူေသာေၾကာင့္ ကဲြရသည္။ မတူေသာေၾကာင့္ "ျခားနားျခင္း" ရွိရသည္။ "ျခားနားျခင္း" မရွိပါက အတူတူပင္ျဖစ္မည္မွာအမွန္ပင္ျဖစ္ သည္။ "ျခားနားျခင္း" ရွိေသာေၾကာင့္ ကြဲျပားခဲ့ၾကသည္။ ဤအျဖစ္မွန္ကို လက္ခံရမည္ျဖစ္သည္။
(ဂ) ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးကို စစ္မွန္ေသာစိတ္ထား၊ တရားကိုအေျခခံေသာမႈ၀ါဒႏွင့္ တည္ေဆာက္လိုေသာသူဟူသမၽွသည္ မတူညီမႈမၽား၊ ျခားနားမႈမၽားကို ေကာင္းစြာနားလည္ကာ၊ မတူညီေသာ၊ ျခားနားေသာအျဖစ္ကို ဦးစြာပထမလက္ခံနားလည္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ၊ မတူညီမႈမၽား၊ ျခားနားမႈမၽားကို မည္သို႔ခၽဥ္းကပ္အေျဖရွာမည္ ဟူသည့္ လမ္းစဥ္ေပၚေရာက္ရွိမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ၊ ခရစ္ယာန္မၽား တစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးကုိ အမွန္တည္ေဆာက္ႏု္ိင္ မည္ျဖစ္သည္။
(ဃ) မတူညီမႈမၽား၊ ျခားနားမႈမၽားကို မၽက္ကြယ္ျပဳကာ၊ "အားလံုးအတူတူ" ျဖစ္သည္ဟု ေဟာၾကားေသာသူသည္ အျဖစ္မွန္ကိုလက္မခံ၊ ျဖစ္ေနေသာအျဖစ္ႀကီးကို ေဆးဆုိးျခယ္သ လိုေသာသူမၽားသာျဖစ္သည္။
(င) ဤသို႔ေသာအေၾကာင္းမၽားေၾကာင့္၊ ခရစ္ယာန္မၽားအားလံုးအတူ တူျဖစ္သည္ဟူေသာ စကားသည္ ႏုိင္ငံေရးဆန္ဆန္စည္းရုံးေရးစကား သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ "-ဆယ္ဘို႔တစ္ဘို႔သာ ပထမ၊ ကၽန္တာေနာက္မွ -" ဟူေသာ မူ၀ါဒကိုင္ ေဆာင္သူတုိ႔၏ လက္သံုးစကားသာျဖစ္ေၾကာင္း ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ယံုၾကည္သူမၽားသိထားေသာအခၽက္လည္းျဖစ္သည္။
(စ) ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ (ရဟန္းဘုန္းႀကီး၊ ဓမၼဆရာအားလံုး) သည္ ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀ တည္းျဖစ္ေရးကို ေရွ႕ရႈလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္လုပ္ ေဆာင္ရန္မဟုတ္ဘဲ၊ အသင္းေတာ္ႀကီး၏လမ္းညႊန္ခၽက္မၽားကို ေသခၽာစြာ ေလ့လာၿပီးမွသာ၊ မွန္ကန္ေသာလမ္းအတုိင္းသာ အသင္းေတာ္၏ လမ္းျပမႈေအာက္၌လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
Guidelines: http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/chrstuni/sub-index/index_ecum-commit.htm
John Paul II,
http://w2.vatican.va/content/john-paul-i/en/speeches/2003/november/documents/hf_jp-ii_spe_20031104_pc-chrstuni.html
Directory for Ecumenism
http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/chrstuni/general-docs/rc_pc_chrstuni_doc_19930325_directory_en.html
Damian Dal
ဟူသည့္ႏွစ္ခုအၾကားလြန္ဆဲြျခင္း
ယေန႔ခရစ္ယာန္ကမၻာသည္ ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရး ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံႏွင့္အတူ ခရစ္ယာန္သမုိင္းစာမၽက္ႏွာသစ္ကို ေရးရေသာ အခၽိန္ကာလျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္မၽားတစ္ လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးႀကိဳးပမ္းေနရသနည္းဟူသည္မွာ ေမးစရာတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။
၁။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ တစ္လံုးတစ္၀တည္းမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၂။ အဘယ္ေၾကာင့္တစ္လံုးတစ္၀တည္းမျဖစ္သနည္း။
ယံုၾကည္ျခင္းနွင့္ပတ္သက္၍၊ နားလည္ျခင္း လက္ခံျခင္း ႏွင့္ သြန္သင္ျခင္းမၽားမတူေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၃။ ဤသို႔ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ နားလည္ျခင္း၊ လက္ခံျခင္းႏွင့္ သြန္သင္ျခင္းမၽားမတူျခင္းကို မၽက္ကြယ္ျပဳကာ ခရစ္ယာန္မၽားအားလံုး အတူတူပင္ျဖစ္သည္ဟု ေဟာေျပာျခင္းသည္အဘယ္သို႔ေသာ ေဟာေျပာျခင္းဟု ေခၚဆုိရပါမည္နည္း။
ႏုိင္ငံေရးသမားမၽားစည္းရုံးေရးစကားႏွင့္အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ - "မဲရဘို႔သာ ပထမ၊ ကၽန္တာေနာက္မွရွင္း" ဟူေသာ မူ၀ါဒသာျဖစ္သည္ ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ "- ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘို႔ရဘို႔သာ ပထမ၊ ကၽန္တာေနာက္မွရွင္း -" ဆုိတဲ့ မူ၀ါဒေဟာၾကားျခင္းသာျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းမွာ၊
(က) ခရစ္ယာန္မၽားအားလံုး အတူတူျဖစ္ပါက၊ ခရစ္ယာန္မၽားအတူတကြ တစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးေၾကြးေၾကာ္ကာ ႀကိဳးစားစရာမလိုေတာ့ေပ။
(ခ) မတူေသာေၾကာင့္ ကဲြရသည္။ မတူေသာေၾကာင့္ "ျခားနားျခင္း" ရွိရသည္။ "ျခားနားျခင္း" မရွိပါက အတူတူပင္ျဖစ္မည္မွာအမွန္ပင္ျဖစ္ သည္။ "ျခားနားျခင္း" ရွိေသာေၾကာင့္ ကြဲျပားခဲ့ၾကသည္။ ဤအျဖစ္မွန္ကို လက္ခံရမည္ျဖစ္သည္။
(ဂ) ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးကို စစ္မွန္ေသာစိတ္ထား၊ တရားကိုအေျခခံေသာမႈ၀ါဒႏွင့္ တည္ေဆာက္လိုေသာသူဟူသမၽွသည္ မတူညီမႈမၽား၊ ျခားနားမႈမၽားကို ေကာင္းစြာနားလည္ကာ၊ မတူညီေသာ၊ ျခားနားေသာအျဖစ္ကို ဦးစြာပထမလက္ခံနားလည္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ၊ မတူညီမႈမၽား၊ ျခားနားမႈမၽားကို မည္သို႔ခၽဥ္းကပ္အေျဖရွာမည္ ဟူသည့္ လမ္းစဥ္ေပၚေရာက္ရွိမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ၊ ခရစ္ယာန္မၽား တစ္လံုးတစ္၀တည္းျဖစ္ေရးကုိ အမွန္တည္ေဆာက္ႏု္ိင္ မည္ျဖစ္သည္။
(ဃ) မတူညီမႈမၽား၊ ျခားနားမႈမၽားကို မၽက္ကြယ္ျပဳကာ၊ "အားလံုးအတူတူ" ျဖစ္သည္ဟု ေဟာၾကားေသာသူသည္ အျဖစ္မွန္ကိုလက္မခံ၊ ျဖစ္ေနေသာအျဖစ္ႀကီးကို ေဆးဆုိးျခယ္သ လိုေသာသူမၽားသာျဖစ္သည္။
(င) ဤသို႔ေသာအေၾကာင္းမၽားေၾကာင့္၊ ခရစ္ယာန္မၽားအားလံုးအတူ တူျဖစ္သည္ဟူေသာ စကားသည္ ႏုိင္ငံေရးဆန္ဆန္စည္းရုံးေရးစကား သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ "-ဆယ္ဘို႔တစ္ဘို႔သာ ပထမ၊ ကၽန္တာေနာက္မွ -" ဟူေသာ မူ၀ါဒကိုင္ ေဆာင္သူတုိ႔၏ လက္သံုးစကားသာျဖစ္ေၾကာင္း ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ယံုၾကည္သူမၽားသိထားေသာအခၽက္လည္းျဖစ္သည္။
(စ) ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ (ရဟန္းဘုန္းႀကီး၊ ဓမၼဆရာအားလံုး) သည္ ခရစ္ယာန္မၽားတစ္လံုးတစ္၀ တည္းျဖစ္ေရးကို ေရွ႕ရႈလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္လုပ္ ေဆာင္ရန္မဟုတ္ဘဲ၊ အသင္းေတာ္ႀကီး၏လမ္းညႊန္ခၽက္မၽားကို ေသခၽာစြာ ေလ့လာၿပီးမွသာ၊ မွန္ကန္ေသာလမ္းအတုိင္းသာ အသင္းေတာ္၏ လမ္းျပမႈေအာက္၌လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
Guidelines: http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/chrstuni/sub-index/index_ecum-commit.htm
John Paul II,
http://w2.vatican.va/content/john-paul-i/en/speeches/2003/november/documents/hf_jp-ii_spe_20031104_pc-chrstuni.html
Directory for Ecumenism
http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/chrstuni/general-docs/rc_pc_chrstuni_doc_19930325_directory_en.html
Damian Dal
No comments:
Post a Comment