ယေန ့ပဲြေန ့ရွင္သည္ (၁၆၀၁) ခု၊ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံတြင္ေမြး ဖြားသန္ ့စင္ခဲ့သည္။ ရဟန္းေဘာင္သို ့မ၀င္ေရာက္မည္ေလာကီပညာ မ်ားစြာကိုသင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ရဟန္းသိကၡာခံယူျပီးေ နာက္ငယ္ရြယ္စဥ္တြင္၊ ေနရာေဒသအႏွံ့တရားေဒသနာေတာ္ ကိုေဟာ ၾကားသက္ေသခံခဲ့ျပီး၊ သမင္ေမြးရင္းက်ားစားရင္း၊ အိတ္ေပါက္ႏွင့္ ဖားေ ကာက္ရာေရာက္ေနေသာေၾကာင့္၊ ထိုအေျခအေနကိုအေကာင္းဆုံး ကိုင္ တြယ္ေျဖရွင္းရန္မွာပညာေရးကိုေဇာက္ခ် လုပ္ေဆာင္မည့္ဇဲြအား ထက္ သန္ေသာ၊ စိတ္တူကိုယ္တူရွိသည့္ပညာတတ္ရဟန္းပ်ဳိမ်ားေမြးထုတ္ေ ပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းစိတ္ကူးရလာ၍၊ ေနာက္ဆုံး၌ပညာေရးကိုေဇာင္းေပး လုပ္ေဆာင္ေသာရဟန္းအသင္းတစ္သင္းကိုထူေထာင္ခဲ့သည္။ ထိုအ သင္းကို “ေယဇူးသခင္ႏွင့္အမိမယ္ေတာ္အသင္း” ဟုလည္းေကာင္း၊ အဂၤ လိပ္ဘာသာျဖင့္ Eudists ဟု၍လည္း ေကာင္း၊ တည္ေထာင္သူ၏ အ မည္ကိုလိုက္၍မွည့္ေခၚထားျခင္းျဖစ္သည္။
ဤအသင္း၏ရ ဟန္းေတာ္ မ်ားအေနျဖင့္ရ ဟန္းျဖစ္လာမည့္ရဟန္းေလာင္းကိုရင္မ်ားအားပညာႏို ့ ရည္တိုက္ေကြ်းရန္အဓိကလုပ္ေဆာင္ပါသည္။ ထို ့အတူေလ လြင့္၊ ပ်က္ စီး၊ ဖ်က္ဆီးခံအမ်ဳိးသမီးမ်ားအားထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္၍ျပန္လည္ ထူေထာင္ေပးရန္ရည္ရြယ္၍ “ကရုဏာ ရွင္အမိမယ္ေတာ္” အမည္ေပး ၍အမ်ဳိးသမီးသီလရွင္အသင္းကိုလည္းတည္ေထာင္ခဲ့ပါသည္။ ထို ့ အျပင္ေယဇူးေရႊႏွလုံး ေတာ္အားသဒြါၾကည္ညိဳျခင္းမ်ားပ်ံ့ႏွံ ့ေအာင္လည္း အပတ္တစ္ကုတ္ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ သူသည္ (၁၆၈၀) တြင္ပ်ံ လြန္သြားခဲ့ပါသည္။
ယေန ့ပဲြေန ့ွရင္စိန္ဂြ်န္အက္ဒ္ “ေယဇူးေရႊႏွလုံးေတာ္အား သဒြါၾကည္ညိဳျခင္း” ႏွင့္စပ္လ်င္း၍ေအာက္ပါအတိုင္းရွင္းျပခဲ့သည္။ ေယဇူးခရစၥတူးသခင္သည္ကြ်ႏု္ပ္တို့၏ဦးေခါင္းအစစ္ျဖစ္သည္ကိုမေမ့ေလွ်ာ့ေလႏွင့္။ ထို ့အတူကြ်ႏု္ပ္တုိ ့သည္သူ၏ခႏြာကိုယ္အ စိပ္အပိုင္း မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သူ၌ရွိေသာအရာအားလုံးသည္ကြ်ႏု္ပ္တို ့အထဲ၌ရွိေန ပါသည္။ သူ၏၀ိညာဥ္၊ သူႏွလုံးသား၊ သူ၏ခႏြာ၊ သူ၏စိတ္၊ အစ ရွိေသာ ခႏြာကိုယ္အစိပ္အပိုင္းအားလုံးသည္မိမိကိုယ္ ပုိင္ကဲ့သို ့အသုံးျပဳရန္ ကြ်ႏု္ပ္တို ့အားခြင့္ျပဳေပးထားပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ကိုယ္ေတာ္ရွင္ အားေ ကာင္းစြာအေစခံျခင္း သည္သူ ့အားခ်ီးမႊမ္းရာ၊ ခ်စ္ရာ၊ ဂုဏ္ျပဳရာလည္းေ ရာက္ပါသည္။ ထို ့အတူသူသည္လည္းကြ်ႏု္ပ္တို ့၏ခႏြာကိုယ္အစိပ္ အ ပိုင္းအားလုံးကိုခမည္းေတာ္ဘုရား၏ဘုန္းေတာ္ဂုဏ္ေတာ္အတြက္အ သုံးျပဳလိုပါသည္။
သူသည္ကြ်ႏု္ပ္တုိ ့၏အပိုင္ျဖစ္ရုံမကဘဲ၊ ကြ်ႏု္ပ္တုိ ့ႏွင့္အတူေန ထိုင္လိုသည္၊ အုပ္ခ်ဳပ္လို သည္။ ဦးေခါင္းသည္ခႏြာကိုယ္တစ္ ခုလုံး ကို ဦးစီးေလ့ရွိသည္္။ သူ၌ရွိေသာအရာအားလုံးကိုကြ်ႏု္ပ္တို ့ထံကူေျပာင္းလဲႊ ေပးလိုသည္။ သူ၏စိတ္ကုကြ်ႏု္ပ္တို ့၏စိတ္ထဲသို ့၊ သူ၏ႏွလုံးသား ကိုကြ်ႏု္ပ္တုိ ့၏ႏွလုံးသားထဲသို ့၊ သူ၏၀ိညာဥ္၌ရွိသ မွ်ကိုကြ်ႏ္ုပ္တို ့၏၀ိ ညာဥ္ထဲသို ့လည္းေကာင္း၊ “ဂုဏ္ျပဳ၍ဘုရားသခင္ကိုသင္ ၏ခႏြာကိုယ္ ၌ေဆာင္ထားေလာ။ ေယဇူး သခင္၏အသက္တာသင္တို ့၌ထြန္းလင္းေ စၾကေလာ” ဟူသည့္မိန္ ့ဆိုခ်က္ျပည့္စုံေစရန္ျဖစ္သည္။
ကြ်ႏု္ပ္တုိ ့သည္ဘုရားသားေတာ္ႏွင့္ဆိုင္သည္။ ခႏြာသည္ဦးေခါ င္းႏွင့္တဲြစပ္ေနသကဲ့သို ့ ကြ်ႏု္ပ္တို ့သည္လည္းသူႏွင့္ရွိေနရမည္။ ကြ်ႏု္ပ္ တို ့၌ရွိေသာအရာအားလုံးသူႏွင့္ခ်ိပ္ဆက္ေနရမည္။ သို ့မွသာသူ ့ထံမွ အသက္ကိုရျပီး၊ သူ၏အုပ္စိုးျခင္းကိုခံရမည္။ စစ္မွန္ေသာအသက္ သည္ သူ ့ထံမွလဲႊ၍ကြ်ႏု္ပ္မည္သည့္ေနရာ၌မွ်မေတြ ့ ႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေ သာ္သူသည္အသက္၏အစမူလျဖစ္သည္။ သူ ့ထံမွလဲႊလွ်င္ပ်က္စီးျခင္းႏွ င့္ေသျခင္းကိုသာ ေတြ ့ရေပမည္။
သူ ့ကိုသာလွ်င္ကြ်ႏု္ပ္တို ့၏အျပဳမူ၊ ခံစားခ်က္၊ အစြမ္းမ်ား၏ပဲ့ကိုင္ ရွင္ျဖစ္ေစေတာ္မူပါ။ သူ ႏွင့္အတူရွင္သန္၍၊ သူအတြက္ရွင္သန္ရမည္။ “မည္သူမွ်မိိမအတြက္သာအသက္ရွင္သည္မဟုတ္။ မည္သူမွ်လည္းမိမိ အတြက္အသက္ေသသည္မဟုတ္။ ငါတို ့သည္အသက္ရွင္ၾက လွ်င္သ ခင္ဘုရားအတြက္အသက္ရွင္ျခင္းျဖစ္၍၊ ေသၾက လွ်င္လည္းသ ခင္ဘု ရားအတြက္ေသျခင္းျဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္ငါတို ့အသက္ရွင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေသသည္ျဖစ္ေစ၊ ငါတို ့ သည္သခင္ဘုရားပိုင္ဆိုင္ေသာသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ခရစ္ေတာ္သည္ေသသူရွင္သူတို ့၏အရွင္ သ ခင္ျဖစ္အံ့ေသာဌာအေသခံျပီးမွတစ္ဖန္အသက္ျပန္ွရွင္ေတာ္မူ၏” ဟုမိန္ ့ ခဲ့ေသာတပည့္ေတာ္ၾကီးရွင္ေပါလု၏စ ကားကဲ့သို ့ျဖစ္ပါသည္။ (ေရာ မၾသ၀ါဒစာ ၁၃း၇-၉)
ဦးေခါင္းႏွင့္္ခႏြာကိုယ္သည္တဆက္တစပ္တည္းရွိသကဲ့သို ့၊ ကြ်ႏု္ပ္ တို ့သည္လည္းခရစၥတူး သခင္ႏွင့္ခဲြာ၍မရႏိုင္။ ခရစ္ယာန္တစ္ဦးအသက္ တာ၌အထက္ကဆိုေသာပတ္သက္ဆက္ႏြယ္မူေဆးေၾကာျခင္းမဂၤလာ ၌ သေႏြတည္သည္။ ခရစၥမားအားေပးျခင္းစကၠရာမင္း တူအားျဖင့္ အင္ အားျဖည့္တင္းေပးပါသည္။ အျခားေသာေက်းဇူး ေတာ္မ်ားကိုေကာင္း စြာ အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ဘုရားသခင္သည္ေယဇူးသခင္အားေက်းဇူးေတာ္ေ၀ဌရန္ေစလႊတ္ခဲ့ျပီး၊ ကိုယ္ ေတာ္ျမတ္စကၠရာမင္းတူ အားျဖင့္ျပည့္၀စုံ လ်င္ျခင္းသို ့ေရာက္ၾကရေၾကာင္းရွင္းျပထားပါသည္။
Credit to Cle Pike
No comments:
Post a Comment