အသိေပးေက်းဇူးတင္လႊာ

ဘ၀ရဲ့မီးအိမ္ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ေလးသုိ႔ လာေရာက္အလည္ပတ္သူမ်ားအားလုံးကုိ ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာလုိပါတယ္။ ယခုကဲ႔သုိ႔ေသာ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ကုိ တင္ႏုိင္ခြင္႔ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ပုဂိၢဳလ္သုံးပါး၊ တစ္ဆူတည္းေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္အား ဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ယခု ဘေလာ႔(ခ္) တြင္ တင္ထားသမွ်ေသာ ပုိ႔(စ္)မ်ားျဖစ္ေစ၊ ပုံမ်ားျဖစ္ေစ၊ အားလုံး အားလုံးေသာ စာသားမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ေရးသားထားေသာ၊ ဘာသာျပန္ထားေသာ စာသားမ်ား ပါ၀င္သည္သာမကပဲ၊ ေဖ႔(စ္)ဘြတ္ ေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ တျခားေသာ ၀က္ဆုိက္(ဒ္)မ်ားမွ ျဖစ္ေစ သိသင္႔၊ သိထိုက္သည္႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ကူးယူ၊ ကုိးကား၊ တင္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဆက္လက္ျပီးေတာ႔လည္း အၾကံေပးျခင္း၊ လမး္ညႊန္မႈေပးျခင္းမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အၾကံျပဳခ်က္ပၚတြင္ ေရးသားႏုိင္ပါေၾကာင္းလည္း အထူးသတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။ အေယာက္စီတုိင္း ဘုရားရွင္၏ မခန္းေျခွာက္ႏုိင္ေသာ၊ မကုန္ဆုံးႏုိင္ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ၊ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ခံစားႏုိင္ေစပါမည္႔ အေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလ်က္…….. The Lamp of the Life!

Sunday, July 23, 2017

PRAISE & WORSHIP

PRAISE & WORSHIP

Charismatic (ဘုရားသခင္၏ သိဒိၶတန္ခိုးေတာ္) ၌ယံုၾကည္ေသာ
ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္သည္ အျခား ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ထက္ ပိုမို သာသည္ဟုမဆို မတူကြဲျပားသည့္ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားမွ တစ္ခုကုိ ရရွိသည္ဟုသာ မွတ္ယူႏုိင္သည္။

ပထမဦးစြာ Praise and Worship ဟူသည့္ စကားလံုးအား ခြဲျခမ္းၾကည့္လွ်င္ Praise ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ႏွင့္ Worship ဟူသည့္ ကိုးကြယ္ျခင္းဟု ျမင္ႏုိင္သည္။

ကက္သလစ္ အျမင္အားျဖင့္


ထုိ Praise and Worship ဆုိသည္ကုိ Praise ဘုရားဂုဏ္ေတာ္အား ေခတ္ေပၚေတးဂီတအားျဖင့္ ဟစ္ေၾကြးကခုန္ကာ ခ်ီးမြမ္းျခင္းဟုလည္း မွတ္ယူႏုိင္ပါေသာ္လည္း ၎ကုိ ကက္သလစ္ အျမင္အားျဖင့္ စစ္မွန္ေသာ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း Worship ဟု သတ္မွတ္ရန္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။

Praise and Worship သည္ အမွန္တကယ္ေတာ့ Worship မဟုတ္၊ Praising လုပ္ျခင္းဟုသာ အျမင့္ဆံုး သတ္မွတ္ေပးႏုိင္သည္။

ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္တုိင္း စိတ္ဝိညာဥ္ ႏွလံုးသားအတြင္းမွ စြဲစြဲျမဲျမဲ ယံုၾကည္လက္ခံရသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ Worship ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ခရစ္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုး ညစာစားပြဲေတာ္ က်င္းပျခင္းျဖင့္ ဖန္ဆင္းထားခဲ့ေသာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရမင္တူးအားျဖင့္ က်င္းပသည့္ သန္႔ရွင္းေသာ မစာၦးတရားေတာ္ျမတ္သာ ျဖစ္သည္။

မစာၦးတရားေတာ္ျမတ္တြင္ အသံုးျပဳ သီဆုိသည့္ သီခ်င္းသံသည္ လက္တင္ ေတးသံျဖင့္ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီအစဥ္အလာရွိေသာ Gregorian Chantဂရီဂိုးရီးယမ္းပံုစံသီဆုိရွိခိုးျခင္းလည္း ျဖစ္ရာ ေခတ္ေပၚ ေတးသံသာမ်ားျဖင့္ သီဆုိ ေအာ္ဟစ္ေနသည့္ Praise and Worship သည္ မစာၦးတရားရွိ ကုိးကြယ္ သီဆုိျခင္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ မည္သုိ႔မွ် ဆက္ဟပ္မႈရွိလာမည္ မဟုတ္သည့္ သီဆုိျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ကက္သလစ္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ သကၤန္းဝတ္မ်ား လက္ခံလာသည့္ PraiseandWorshipသည္လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္၅၀ဝန္းက်င္တြင္ ေခတ္စားလာကာ၎သည္CharismaticMovement ႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္မႈရွိေနပါသည္။


အစဦးတြင္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္ အတြင္း ေခတ္စားလာသည့္ Charismatic Renewal Movement သည္ ခရစ္ယာန္ဂုိဏ္းကြဲ ပရိုတက္စတင့္မ်ား၏ Pentecostal Movement ႏွင့္ ဆင္တူရုိးမွား ျဖစ္ေနသည္ဟု ယူဆသျဖင့္ အသင္းေတာ္အတြင္း ေဝဖန္မႈမ်ား ၾကံဳခဲ့ရသည့္ လႈပ္ရွားမႈ၊ ဆုေတာင္းျခင္း ပံုစံလည္း ျဖစ္သည္။

Praise and Worship ၏ အႏၲရာယ္

Charismatic Movement ႏွင့္ Pentecostal Movement တုိ႔သည္ ဘာသာစကား ေပါင္းစံုျဖင့္ စကားေျပာျခင္း၊ ကုသျခင္း၊ ေခတ္ေပၚ ဘုရားသီခ်င္းမ်ားအား သီဆုိျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္မႈတုိ႔သည္ အေလ့အထ တူညီသျဖင့္ ထုိသုိ႔ ဆုေတာင္းသည့္ ပံုေၾကာင့္ ပရုိတက္စတင့္၊ တစ္သီးပုဂၢလ က်မ္းေဟာဆရာမ်ားႏွင့္ ကက္သလစ္ Charismatic Movement/ Praise and Worship တုိ႔သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု လူငယ္မ်ား လက္ခံလာၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အစပုိင္းတြင္ ကက္သလစ္တုိ႔၏ Praise and Worship အား ပါဝင္ၾကသူမ်ားသည္ ပရုိတက္စတင့္မ်ား၏ ပြဲရံုခန္းမမ်ားတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ Praise and Worship ေနရာမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္လာၾကသည္။

ကက္သလစ္ လူငယ္ အမ်ားစုသည္ Poorly Catechized ဘုရားစကား ေကာင္းေကာင္း မသင္ခဲ့၊ မေလ့လာခဲ့သူမ်ား ျဖစ္တတ္သည္ျဖစ္ရာ ထုိသုိ႔ ေခတ္ေပၚေတးဂီတသံစဥ္မ်ား၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ တရားေဟာ ဆရာ၏ ႏႈတ္တုိက္ ရြတ္သည့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ား၊ သီအုိေလာ္ဂ်ီ အရ ေလးနက္မႈ မရွိသည့္ သြန္သင္မႈမ်ားတြင္ နစ္ေျမာကာ ဦးစြာ ထုိသုိ႔ေသာ Praise and Worship ဟူသည္အား အလြန္ ႏွစ္သက္ခံုမင္သြားတတ္သည္။

ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ထုိကက္သလစ္ လူငယ္မ်ိဳးသည္ ေခတ္သစ္ ဂီတမ်ားျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္ခ်ီးမြမ္းမႈအား ကက္္သလစ္ မစာၦးတရားေတာ္ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္၍ ကက္သလစ္ မစာၦးတရားသည္ ဘာ အဓိပၸာယ္မွ မရွိဟု ယူဆသြားတတ္သည္မုိ႔ ထုိ Praise and Worship အား အားေပးအားေျမာက္ျပဳသူမ်ား ထည့္သြင္းစဥ္းစားရေပမည္။

အၾကံျပဳခ်က္

ကက္သလစ္ လူငယ္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ဘုရားစကားႏွင့္ မစာၦးတရားေတာ္ျမတ္၏ ေလးနက္မႈအား အပတ္တကုတ္ နားလည္ရန္ လိုအပ္လွကာ ထုိသုိ႔ ကက္သလစ္ လူငယ္မ်ား ဘုရားစကား Catechism အား ေလးနက္စြာ နားလည္ပါရန္ စိတ္ဝင္စားစြာ သြန္သင္ျပသတတ္ရန္လည္း ကက္သလစ္ ဆရာေတာ္ ဘိေရွာ့မ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ စစၥတာမ်ားႏွင့္ တရားေဟာ ဓမၼဆရာမ်ား၏ အဓိက တာဝန္လည္း ျဖစ္ေပသည္။

Sacred Tradition of the Holy Catholic Church အသင္းေတာ္၏ သန္႔ရွင္းေသာ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ၊ Social Doctrine of the Catholic Church အသင္းေတာ္၏ လူမႈေရးဆုိင္ရာ သြန္သင္ခ်က္၊ Encyclical Letters of Popes ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးမ်ား၏ စာခၽြန္ေတာ္မ်ား၊ ယေန႔ေခတ္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္ႀကီးအား ပံုေဖာ္ေပးသည့္ သမုိင္းဝင္ ဗာတီကန္ ေကာင္စီ ၂ ၏ ေၾကညာစာတမ္းမ်ား Declaration and Documents of Historic Vatican Council 2၊ Spiritual Discernment ဝိညာဥ္ေရးရာ သံုးသပ္တတ္ျခင္း၊ Bible Sharing သမၼာက်မ္းစာအား အတူတကြ ဖတ္ရႈ၊ ေထာက္ရႈေဝငွျခင္း အစရွိသည့္ လွပေသာ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာဆုိင္ရာ အသိပညာမ်ားအား လက္ေတြ႕က်င့္သံုးႏုိင္ရန္ သြန္သင္ေပးလွ်င္ပင္ ကက္သလစ္ လူငယ္မ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္ ျမြက္ၾကားခဲ့ေသာ ေလာက၏ အလင္း၊ ေလာက၏ ဆားအျဖစ္ ရပ္တည္ ရွင္သန္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

မိမိ၏ ပုဂၢိဳလ္ေရး အျမင္၊ ခံယူခ်က္မွ ေျပာရလွ်င္ ကက္သလစ္ အမိ ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ႀကီး၌ အလွတရားမ်ား မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ တည္ရွိသည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ သြန္သင္သည့္ တာဝန္၊ ဝတၱရားရွိသူ ဆရာေတာ္ ဘိေရွာ့၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၊ စစၥတာမ်ားႏွင့္ တရားေဟာဆရာမ်ား အေနျဖင့္ အသင္းေတာ္၏ မတူညီသည့္ အလွတရားမ်ား ႀကိဳးစား ခ်ျပ သင္ၾကားေပးရန္ လုိအပ္လွေပသည္။

ကၽြႏု္ပ္ႏွစ္သက္သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ သက္တမ္းရွိေသာ္လည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ အသံုးျပဳေနသည့္ Gregorian Chant ဂရီဂိုးရီးယမ္း ပံုစံ သီဆုိဆုေတာင္းျခင္းမ်ား , Latin Mass Songs လက္တင္ ဘုရားသီခ်င္းမ်ားအား တက္သစ္စ လူငယ္မ်ားအား သြန္သင္ေပးျခင္းျဖင့္ မြန္ျမတ္သည့္ မစာၦးတရားေတာ္ျမတ္တြင္ ကက္သလစ္ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ စစ္မွန္မႈမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ အသက္သြင္းသင့္လွေပသည္။
မိမိ Parish သာသနာတြင္ ေရးစပ္လုိက္သည့္ ေခတ္ေပၚ သံစဥ္မ်ားျဖင့္ ေရာစပ္ထားသည့္ သီခ်င္းသည္ သန္႔ရွင္း မြန္ျမတ္သည့္ ေတးသံစဥ္မ်ား မဟုတ္သည္ကုိ သတိခ်ပ္လ်က္ မစာၦးတရားရွိ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ လွပေသာ လက္တင္ ဂရီဂုိးရီးယမ္း သံစဥ္မ်ားအား ဖယ္ထုတ္ကာ မသီဆုိသင့္ေသာ ေခတ္ေပၚ သီခ်င္းမ်ားအား မစာၦးတရားတြင္ အသံုးမျပဳရန္ လုိအပ္လွေပသည္။

Charismatic “Renewal” Movement အက်ဥ္းခ်ဳပ္

ထုိ Renewal သည္ မည္သည့္ အခ်ိန္အတိအက်တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ကုိ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မေျပာႏုိင္ပါေသာ္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ဝန္းက်င္တြင္ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္၌ ထုိလႈပ္ရွားမႈ စတင္သည္ဟု ေျပာႏုိင္သည္။ ၎လႈပ္ရွားမႈသည္ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ခန္႔က ပရုိတက္စတင့္ တရားေဟာဆရာ ဦးေဆာင္ စတင္ခဲ့သည့္ Pentecostal Movement မွ ျမစ္ဖ်ားခံသည္ဟု အမ်ား သေဘာတူၾကသည္။

ပုပ္ေပါလ္ (၆) ႏွင့္ ပုပ္ ဂၽြန္ေပါလ္ (၂) တုိ႔သည္ ထုိလႈပ္ရွားမႈသည္ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရားမွ အစစ္အမွန္ ျမစ္ဖ်ားခံလွ်င္ လက္ခံႏို္င္သည္ဟု ေရးသား ေဖာ္ျပခ်က္အခ်ိဳ႕ရွိခဲ့သည္။
ပုပ္ ဘက္နဒစ္ (၁၆) အျဖစ္ ေရြးေကာက္ျခင္း မခံရမီ ကာဒီနယ္ ရက္ဇင္ဂါသည္ ဤ Renewal လႈပ္ရွားမႈအား လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳခဲ့သည္ရွိသလုိ သတိထားရန္လည္း မိန္႔မွာခဲ့သည္။
ပုပ္ဘက္နဒစ္က ထုိအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႔ ကာဒီနယ္ ဘဝတြင္ ေရးသားဖူးသည္။

“What is the relation
between personal experience and the common faith of the Church?
Both factors are important:
a dogmatic faith unsupported by personal experience remains empty;
mere personal experience unrelated to the faith of the Church remains blind.”

“ဘုရားသခင္အား ေတြ႕ၾကံဳခံစားရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး မႈႏွင့္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္၌ယံုၾကည္ျခင္းတုိ႔အၾကားမည္သုိ႔ခ်ိတ္ဆက္တည္ရွိသနည္း။

ႏွစ္ခုစလံုး အေရးႀကီးပါသည္။

စစ္မွန္သည့္ သြန္သင္ခ်က္ဆုိင္ရာ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္ အေပၚထားရွိသည့္ ယံုၾကည္ျခင္းတြင္ ဘုရားသခင္အား ေတြ႕ၾကံဳခံစားမႈ မရွိပါလွ်င္ လစ္ဟာမႈရွိေနမည္ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားသခင္အား ေတြ႕ၾကံဳခံစားပါသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ျခင္းသည္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္အေပၚ၌ ယံုၾကည္လက္ခံျခင္း မရွိလွ်င္ ထုိယံုၾကည္ျခင္းသည္ အကန္းပင္ ျဖစ္သည္။”

ပုပ္ဘက္နဒစ္ အေနျဖင့္ Charismatic “Renewal” Movement အား လက္ခံသူသည္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္ႏွင့္ တေပါင္းတစည္းတည္း ရပ္တည္ေနရန္ လုိအပ္သလုိ အသင္းေတာ္၏ သြန္သင္ျခင္းအားလည္း မ်က္ေျခမျပတ္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း မိန္႔မွာခဲ့သည္။

Charism/ Charismatic and Church’s Teaching
Charism ဟူသည္မွာ ကက္သလစ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၊ စစၥတာ အသင္းဂုိဏ္းမ်ားတြင္ ေခၚေဝၚသည့္ အသံုးအႏႈန္းလည္း ျဖစ္သည္။

Charism ဟူသည္မွာ ဘုရားသခင္က အသင္းဂိုဏ္း တည္ေထာင္သူအားလမ္းျပေတာ္မူသည့္ ေက်းဇူးေတာ္ဟု ေျပာႏုိင္သည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ထုိအသင္းဂုိဏ္း တည္ေထာင္သူ Founder/ Foundress အား ဘုရားသခင္က လမ္းျပ အလင္းေပး ေက်းဇူးေတာ္ ေပးသျဖင့္ သူ၊ သူမ၏ အသင္းဂုိဏ္းအား မည္သည့္ နည္း၊ မည္သည့္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအား ျပသျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ စစၥတာမ်ားသည္ ေဆးရံုမ်ားတြင္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ စစၥတာ အသင္းမ်ားသည္ ေဘာ္ဒါေဆာင္မ်ားတြင္ ဦးေဆာင္ သြန္သင္ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ ဘုန္းေတာ္ႀကီး အသင္းမ်ားသည္ ဆင္းရဲသားမ်ားအား အနီးကပ္ ေကၽြးေမြးျပဳစုျခင္း စသည္တုိ႔ျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအား ျပသ အေစခံၾကသည္။ ၎သည္ ထုိဘုန္းႀကီးဂုိဏ္းတည္ေထာင္သူ စစၥတာႀကီး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ Charism မွ ေပါက္ဖြားလာျခင္း ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္၊ သုိ႔ေသာ္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္အေနျဖင့္ Charismatic ပံုစံအားလည္း အျပည့္အဝ မတားျမစ္ေခ်။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ၎သည္ ေရွးဦးအသင္းေတာ္၊ ကက္သလစ္ ယံုၾကည္ျခင္း၏ သြင္ျပင္လကၡဏာ တစိတ္တပိုင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္။

Charismatic Movement ႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ဗာတီကန္အစည္းအေဝးအားျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳထားသည္။

Charism ဟူသည္မွာ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ဆီသုိ႔ ေပးအပ္သည့္ ဘုရားေကာင္းႀကီးမဟုတ္၊ အသင္းေတာ္အား ခ်ံဳငံု၍ ေပးအပ္သည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည္။
ထုိ႔အျပင္ ဝိညာဥ္ေတာ္ အလင္းေက်းဇူးကုိ ရရွိသည္ဟု ဆုိကာ ေျပာေနသူတုိင္းလည္းဆန္းစစ္မႈမ်ားအား ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
က်မ္းကုိး အျဖစ္ 1 Cor 12/ 1 John 4/ 1 Thes 5:12, 19-21 တုိ႔တြင္ ၾကည့္ႏုိင္သည္။

Charismatic Movement တြင္ ပါဝင္သူမ်ားအခ်ိဳ႕သည္

အ့ံၾသဖြယ္ရာမ်ားအား ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတိခ်ပ္ရန္ တစ္ခ်က္ မွာၾကားလုိသည္မွာ စစ္မွန္သည့္ ဝိညာဥ္ေတာ္၏ လက္ရာအား အေသအခ်ာ သံုးသပ္ဆန္းစစ္ရန္ လုိအပ္လွေပသည္။

ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ နတ္ဆုိး နတ္ဘုရား Baal သည္ပင္လွ်င္ သူ႔အား ကုိးကြယ္သူ ေနာက္လုိက္ကုိ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာတတ္သည့္ Prophesy တန္ခုိးေပးထားေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။ ဝိညာဥ္ေတာ္ဟု ဆုိရာ၌ မသန္႔ရွင္းသည့္ ဝိညာဥ္လည္း ရွိသည္ျဖစ္ရာ ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ စိန္႔ေပါလ္က သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေသာ ဘုရားသခင္၏ ဝိညာဥ္ေတာ္အား ကိုးစားရန္ အထူး သတိေပးမွာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
(က်မ္းကုိး 1 Thes 5:12, 19-21)

သုိ႔ပါေသာ္လည္း ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္သည္ ထုိလႈပ္ရွားမႈအား ခရစ္ယာန္ ဂုိဏ္းကြဲမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈ Pentecostal ပံုစံျဖင့္ သြားျခင္းကုိမူ အျပင္းအထန္ တားျမစ္ရံႈခ်သည္။

လမ္းလြဲသည့္ Charismatic Movement/ Pentecostal သည္ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ ဘုရား၏ တန္ခုိးေက်းဇူးေတာ္ကုိသာ လံုးဝ အမွီသဟဲျပဳသည့္ ဆုေတာင္းျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ မွားယြင္းသည္။

ထုိလႈပ္ရွားမႈအားျဖင့္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္၏ စကၠရမင္တူး ၇ ပါးအား မ်က္ကြယ္ျပဳေစသည့္ အႏၲရာယ္လည္း ရွိေပသည္။

ဗာတီကန္အစည္းအေဝးႀကီးက ထုိလႈပ္ရွားမႈအား အသိအမွတ္ျပဳသည္ ျဖစ္သျဖင္ လူတုိင္း Charismatic လိုက္လံ လုပ္ေဆာင္ရန္ မလုိအပ္ေပ။

ထုိ႔အျပင္ ထုိသုိ႔ Charismatic လုပ္သည့္ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္သည္ အျခား ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ထက္ ပိုမို သာသည္ဟုလည္း မဆုိလုိေပ။
ထုိလႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါဝင္သည့္ ကက္သလစ္သည္ မတူကြဲျပားသည့္ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားမွ တစ္ခုကုိ ရရွိသည္ဟုသာ မွတ္ယူႏုိင္သည္။

အကယ္၍ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ တစ္ဦးသည္ ဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရား၏ ေက်းဇူးေတာ္ကုိသာ တစုိက္မတ္မတ္ ေတာင္းခံသည့္ Charismatic Movement (Praise and Worship)/ Pentecostal ေၾကာင့္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္မွ ထြက္ခြာသြားလွ်င္ ထုိသူသည္ Gifts of the Giver အရာအားလံုးကုိ ေပးအပ္သည့္ ဘုရားရွင္၏ လက္ေဆာင္ကုိသာ တန္ဖုိးထားသျဖင့္ ထြက္သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး Giver of Gifts အရာအားလံုးကုိ ေပးအပ္သည့္ ဘုရားရွင္အား ေမ့ေပ်ာက္ မ်က္ကြယ္ျပဳရာ က်ေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ Charismatic တြင္ ပါဝင္သည့္ ကက္သလစ္ ျဖစ္ေစ၊ အျခား သာမန္ ကက္သလစ္ပင္ ျဖစ္ေစ၊ အေရးအႀကီးဆံုးမွာ ခရစ္ေတာ္ အစစ္အမွန္ တည္ရွိရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရမင္တူးကုိသာ အဓိကထား ရွိခုိးကုိးကြယ္သင့္ပါသည္။

Source##### Lawrence Jangma Mung Song

က်မ္းကိုး EWTN ၏ ပညာရွင္ အေမးအေျဖ က႑မွ

No comments:

Post a Comment