အသိေပးေက်းဇူးတင္လႊာ

ဘ၀ရဲ့မီးအိမ္ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ေလးသုိ႔ လာေရာက္အလည္ပတ္သူမ်ားအားလုံးကုိ ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာလုိပါတယ္။ ယခုကဲ႔သုိ႔ေသာ ျမန္မာကက္သလစ္ဘေလာ႔(ခ္)ကုိ တင္ႏုိင္ခြင္႔ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ပုဂိၢဳလ္သုံးပါး၊ တစ္ဆူတည္းေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္အား ဦးစြာ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ယခု ဘေလာ႔(ခ္) တြင္ တင္ထားသမွ်ေသာ ပုိ႔(စ္)မ်ားျဖစ္ေစ၊ ပုံမ်ားျဖစ္ေစ၊ အားလုံး အားလုံးေသာ စာသားမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ေရးသားထားေသာ၊ ဘာသာျပန္ထားေသာ စာသားမ်ား ပါ၀င္သည္သာမကပဲ၊ ေဖ႔(စ္)ဘြတ္ ေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ တျခားေသာ ၀က္ဆုိက္(ဒ္)မ်ားမွ ျဖစ္ေစ သိသင္႔၊ သိထိုက္သည္႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ကူးယူ၊ ကုိးကား၊ တင္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဆက္လက္ျပီးေတာ႔လည္း အၾကံေပးျခင္း၊ လမး္ညႊန္မႈေပးျခင္းမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အၾကံျပဳခ်က္ပၚတြင္ ေရးသားႏုိင္ပါေၾကာင္းလည္း အထူးသတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။ အေယာက္စီတုိင္း ဘုရားရွင္၏ မခန္းေျခွာက္ႏုိင္ေသာ၊ မကုန္ဆုံးႏုိင္ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ၊ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ခံစားႏုိင္ေစပါမည္႔ အေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလ်က္…….. The Lamp of the Life!

Saturday, January 23, 2016

‪မည္သည့္အခ်ိန္၌ ခရစ္ေတာ္ ဖြားျမင္ခဲ့ပါသနည္း။


ဇို(တီးတိန္)
မည္သည့္ခုနွစ္တြင္ ခရစ္ေတာ္ ဖြားျမင္ခဲ့ပါသနည္း။

ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ က်င္းပေနေသာ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ေန႔ရက္ျဖစ္သည့္ ဒီဇင္ဘာလ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ေလာ။
ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားသည့္ခုနွစ္၊ ေန႔ရက္နွင့္ပတ္သက္၍ မေသခ်ာမေရရာမႈမ်ား၊ သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ား ႐ိွေနသည္ကုိ ယေန႔ထက္တိုင္ ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ ကမၻာေပၚ႐ွိ ခရစ္ယာန္အမ်ားစုက ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ကုိ ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေနၾကေသာ္လည္း ၎ပြဲေန႔ကုိ ဇန္နဝါရီလ(၆)ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ အေ႐ွ႕တိုင္းအသင္းေတာ္မ်ားလည္း႐ွိေနသည္ျဖစ္ရာ ထုိသုိ႔ေသာ ကြဲျပားျခားနားမႈ၏အဓိကအေၾကာင္းရင္းကုိ သိနားလည္ထားၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါသည္။
ခရစၥမတ္၏မူလအစ
ခရစ္ယာန္တို႔အေနျဖင့္ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ကုိ စတင္က်င္းပလာခဲ့သည္မွာ
 ေအဒီ(၄)ရာစုတြင္မွ ျဖစ္သည္။ ေအဒီ(၃၈၉)ခုနွစ္၌ ဗင္လင္တီနီယားနပ္စ္(Valentinianus)မွ ထုတ္ေဝျဖန႔္ခ်ိေသာ အားလပ္ရက္စာစုစာရင္းထဲတြင္ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားနွင့္ အီစတာပြဲေန႔မ်ားသာ ေဖာ္ျပထားသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ၊ ထုိအခ်ိန္တြင္ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ကုိ မက်င္းပရေသးေၾကာင္း ထင္႐ွားလွေပသည္။ ခရစ္ယာန္တို႔အေနျဖင့္ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ စတင္က်င္းပဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ယူေနရသည္ကုိ အထူးအဆန္းသဖြယ္ ေတြ႕ျမင္နိုင္ပါသည္။ ဤအတြက္ အေၾကာင္းျခင္းရာ နွစ္ခုလည္း႐ွိေနေပသည္။
အစပထမတြင္ အသင္းေတာ္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ေမြးေန႔ပြဲေတာ္ကုိ သူ၏ဒုကၡခံထမ္းျခင္း၊ အေသခံျခင္းနွင့္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူျခင္းေလာက္ အေရးမထားခဲ့ေပ။ အသင္းေတာ္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ဒုကၡခံထမ္းျခင္း၊ အေသခံျခင္းနွင့္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ော္မူျခင္းကုိ ပုိ၍အေလးထားခဲ့ေၾကာင္း တပည့္ေတာ္ႀကီးတို႔၏ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲေဟာေျပာျခင္းမ်ား၌လည္း ထင္႐ွားစြာ ေတြ႕ျမင္နိုင္ပါသည္။ အေစာဆုံးဓမၼသစ္က်မ္းစာအုပ္ကလည္း ထုိအရာကုိ မီးေမာင္းထုိးျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ပထမဦးဆုံး ဧဝံေဂလိက်မ္းစာျဖစ္ေသာ ႐ွင္မာကုက်မ္းသည္ပင္ ခရစ္ေတာ္၏
ဗတၱိဇံခံျခင္းနွင့္ ဗတၱိဇံဆရာေယာဟန္၏ေဟာေျပာျခင္းကဲ့သုိ႔ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖင့္ အစျပဳထားေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္၊ ခရစ္ေတာ္၏ဝွက္ကြယ္ေသာအသက္တာနွင့္ ေမြးဖြားျခင္းကုိ မေဖာ္ျပေပ။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္လာေသာ ႐ွင္မႆဲက်မ္းနွင့္ ႐ွင္လုကာက်မ္းမ်ား၌သာ ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားျခင္းကုိ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိေမြးဖြားျခင္းျဖစ္စဥ္ကုိပင္
 
အခန္းႀကီးေလးခု၌သာ အလြယ္တကူ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိအရာ၌ ဆက္လက္ျဖည့္စြက္မည္ဆိုပါက ဤအခ်က္အလက္၌ပင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ား ႐ွိေနေပေသးသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ကြဲျပားျခားနားရျခင္း၏အေၾကာင္းရင္းတရားခံမွာ ၎တို႔၏ဓမၼေရးရာဦးစားေပးမႈ ကြဲျပားျခားနားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ုပ္တို႔အတြက္ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္က်င္းပရျခင္း၏ အေျခခံမူမွာ ၎ဧဝံေဂလိက်မ္းစာနွစ္ေစာင္ထဲမွ ခရစ္ေတာ္၏ငယ္ဘဝျဖစ္စဥ္ေျပာျပထားခ်က္မ်ားသည္ အခရာျဖစ္ပါသည္။
႐ွင္ေပါလုေပးစာမ်ားကလည္း ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားျခင္းအေၾကာင္းကုိ မေဖာ္ျပေပ။ ဤကဲ့သို႔ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ရက္မ်ားကုိ အခ်ိန္ဆဲြၿပီး ေနာက္က်မွ စတင္က်င္းပလာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္မွာ ကနဦးအသင္းေတာ္၌ ဆိုး႐ြားျပင္းထန္လွေသာ ညႇဥ္းပန္းနိွပ္စက္မႈေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္ဟု ယုတၱိဆန္ဆန္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲနိုင္ပါသည္။ ေရာမအင္ပါယာအတြင္း၌ ေနဘုရား၏ပဲြေန႔(Sol Invictus)ကုိ အီေကြတာနွင့္ေန အေဝးဆုံးျဖစ္ေနသည့္ ေဆာင္းရာသီတြင္ က်င္းပၾကသည္။ ထုိပြဲကုိ ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္ေလသည္။ ၎ပြဲေန႔ကုိ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္က အစားထုိးက်င္းပလုိက္သည္ဟု အမ်ားက ယူဆေနၾကသည္္။ ထုိေန႔ရက္တြင္ တရားမွ်တျခင္းေနမင္းျဖစ္ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ေမြးေန႔ပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပမည္ဆိုပါက အသင့္ေလ်ာ္ဆုံျဖစ္ေပမည္။ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ အသင္းေတာ္သည္ ပထမရာစုမွစ၍ တိုင္းနိုင္ငံတစ္ခုခ်င္းနွင့္ ေခတ္ကာလတို႔၏ ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာ၊ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈတို႔ကုိလုိက္၍ ခရစ္ယာန္တို႔၏ ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနွင့္ တစ္သားတည္းက်ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ယေန႔အခ်ိန္အခါသမယတြင္လည္း ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ "ေဒသမႈျပဳျခင္း"လုိအပ္ခ်က္မ်ား ႐ွိေနသည္ကုိ မေမ့ေလ်ာ့သင့္ေပ။ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ေန႔ကုိ ခရစၥမတ္ရက္ေန႔အျဖစ္ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ လက္ခံခဲ့ၾကသည္ကုိ ၫႊန္းဆိုျပေသာအျငင္းပြားမႈမ်ားသည္လည္း မ်ားစြာ ႐ွိေနေလသည္။ သမိုင္းသုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သူ ယူဆီးနား(Usener)၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အရ မူလအားျဖင့္ ေအဒီ ၃၅၂-၃၅၄ ခုနွစ္တြင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး လီေဘးရီးအုတ္စ္ (Pope Liberius)မွ ခရစၥမတ္ရက္ေန႔ကုိ ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ေန႔အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္းမျပဳမီအထိတိုင္ ဇန္နဝါရီလ(၆)ရက္ေန႔တြင္ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပလ်က္႐ွိၾကပါသည္။ ထုိနွစ္တြင္ပင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးမွ ဇန္နဝါရီလ(၆)ရက္ေန႔ကုိ မင္းသုံးပါးပြဲေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းလုိက္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ စီမံျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈသည္ပင္ ေရာမၿမိဳ႕မွတဆင့္ အေ႐ွ႕တိုင္းနိုင္ငံမ်ားသုိ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပ်ံ႕နွ႔ံလာခဲ့ေလသည္။ အျခားသမိုင္းပညာ႐ွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဒူးခ်ဲနီ(Duchesne)ကမူ အစကနဦးကပင္ အေနာက္တိုင္းအသင္းေတာ္သည္ ခရစၥမတ္ပြဲကုိ ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊ အေ႐ွ႕တိုင္းအသင္းေတာ္သည္ ဇန္နဝါရီလ(၆)ရက္ေန႔တြင္လည္းေကာင္း အသီးသီး က်င္းပၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။ အခ်ိန္ၾကာေညာင္းလာသည္နွင့္အမွ် အေ႐ွ႕တိုင္းအသင္းေတာ္အမ်ားစုက အေနာက္တိုင္းအသင္းေတာ္အသုံးျပဳသည့္ေန႔ရက္ကုိသာ တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္အသုံးျပဳလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကြၽန္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ ဤအျငင္းပြားမႈနွစ္ခုကုိ အျပည့္အဝလည္းလက္မခံနိုင္၊ လုံးလုံးျငင္းပယ္ဖုိ႔ရန္မွာလည္း မျဖစ္နိုင္ေပ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားျခင္းေန႔ရက္နွင့္ပတ္သက္၍ ကနဦးအသင္းေတာ္၌ တူညီေသာသေဘာထား
ခံယူခ်က္မ႐ွိသည္မွာ ထင္႐ွားလွေပသည္။
႐ွင္လုကာ ၂း၈ တြင္"ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားစဥ္တြင္ သုိးထိန္းတို႔သည္ လယ္ကြင္းမ်ား၌ မိမိတို႔၏သုိးစုမ်ားကုိ ထိန္းေက်ာင္းလ်က္႐ွိေနၾကသည္"ဟု ဆိုထားပါသည္။
ပါလက္စတိုင္းျပည္တြင္ သုိးမ်ားကုိေက်ာင္းဖုိ႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိ္န္မွာ ေဖေဖာ္ဝါရီလႏွင့္ မတ္လတြင္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ထုိအခ်ိန္တြင္ ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္သည္ဟု ေတြးထင္ခဲ့ၾကပါ
သည္။ မတ္လ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ ခရစၥမတ္ပြဲကုိ က်င္းပေသာ တစ္ခ်ိဳ႕ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မ်ားလည္း ႐ွိေနပါေသးသည္။
~ ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားသည့္ခုနွစ္
သမိုင္းဆိုင္ရာအေထာက္အထားမ်ားနွင့္ ဧဝံေဂလိက်မ္းစာမ်ား၏အလင္းျပမႈျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားသည့္ ခုနွစ္၊သကၠရာဇ္ကုိ တြက္ခ်က္နိုင္ဖြယ္ရာ႐ွိပါသည္။ ဧဝံေဂလိဆရာမ်ားကေတာ့ မဟာေဟ႐ုဒ္အုပ္စိုးခ်ိန္၌ ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္သည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ေဟ႐ုဒ္စုိးစံနွစ္မွာ ဘီစီ ၃၇ မွ ၄ ဘီစီအထိ ၾကာေညာင္းခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေဟ႐ုဒ္မင္း၏ရန္ကုိ ေၾကာက္႐ြံ႕ၾကျခင္းေၾကာင့္ပင္လွ်င္ မာရိႏွင့္ေယာသပ္တို႔မွာ အီဂ်စ္ျပည္သုိ႔ တိမ္းေ႐ွာင္ထြက္ေျပးခဲ့ရေလသည္(႐ွင္မႆဲ ၂း၁၊ ၂း၁၅-၁၉၊ ႐ွင္လုကာ ၁း၅)။ ေဟ႐ုဒ္မွာမူ ဘီစီ ၄ ရာစု၊ ဧၿပီ(၁)ရက္ေန႔တြင္ အနိစၥေရာက္သည္ဟု ဂ်ဴးသမိုင္းပညာ႐ွင္ ဂ်ိဳးဇက္ဖတ္စ္(Josephus)က ဆိုထားေလသည္။ ႐ွင္လုကာကမူ သူ၏ဧဝံေဂလိက်မ္းစာ၌ ၾသဂုတ္စတပ္စ္ဆီဇာ(Augustus Caesar)၏ အမိန္႔အာဏာျဖင့္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္သည္ဟု ဆိုပါသည္(႐ွင္လုကာ ၂း၁-၂)။ ၾသဂုတ္စတပ္စ္ဆီဇာမွာ ေရာမအင္ပါယာႀကီးကုိ ဘီစီ ၃၀မွ ေအဒီ ၁၄ တိုင္ မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ အျခားေဖာ္ျပခ်က္တစ္ရပ္မွာမူ ပထမသန္းေခါင္စာ
ရင္းကုိ ကြီရီးနီးအူးပ္စ္(Quirinius)က သူ ေဆးရီးယားျပည္၏ ၿမိဳ႕ဝန္ျဖစ္စဥ္တြင္ ေကာက္ယူခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္(႐ွင္လုကာ ၂း၂)။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ ကီြရီးနီးအူးပ္စ္မွာ သန္းေခါင္စာရင္းကုိ နွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေကာက္ခံခဲ့ရသည္ဆိုျခင္းပင္။ ဧဝံေဂလိက်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္႐ွင္လုကာကမူ ဘီစီ ၇ နွင့္ ၆ အၾကားတြင္ ေကာက္ခံေသာ ပထမသန္းေခါင္စာရင္းကုိ ကုိးကားေထာက္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအေထာက္အထားမ်ားအားျဖင့္ က်မ္းပညာ႐ွင္မ်ားက ခရစ္ေတာ္မွာ ဘီစီ ၇ နွင့္ ၆ ရာစုၾကားတြင္ ဖြားျမင္သည္ဟုလည္း အခိုင္အမာ ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္ခဲ့သည္မွာ ေအဒီနွင့္ဘီစီကုိ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသည့္ ကာလအပိုင္းအျခားတစ္ခု၊ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္း၌ မဟုတ္ေပ။ ေအဒီ ၆ ရာစုေရာက္မွသာလွ်င္ က်မ္းပညာ႐ွင္ ဒုိင္အုိနီးစီးအုပ္စ္အက္စီဂ်ီးအုပ္စ္(Dionysius Exiguus)မွ ေအဒီနွင့္ဘီစီသမိုင္းေၾကာင္းကြဲျပားမႈကုိ တြက္ခ်က္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္သည့္ေန႔ရက္နွင့္ပတ္သက္၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးအကြဲကြဲျဖစ္ေနမႈမွာ ဤက်မ္းပညာ႐ွင္၏ တြက္ခ်က္မႈအမွားေၾကာင့္သာျဖစ္ပါသည္။ တကယ္တြင္မူ၊ ၆ နွစ္၊ ၇ နွစ္ေစာ၍ ခရစ္ယာန္တို႔ေခတ္စတင္ျခင္းကုိ တြက္ခ်က္ညႇိနႈိင္းသင့္လွေပသည္။ တိုင္းေဘရီးအုပ္စ္ဆီဇာ(Tiberius Caesar)အုပ္စုိးသည့္ ၁၅ နွစ္ေျမာက္ကာလတြင္ ခရစ္ေတာ္သည္ သက္ေတာ္အားျဖင့္ (၃၀)႐ွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ႐ွင္လုကာမွ ေျပာဆိုထားပါသည္(႐ွင္လုကာ ၃း၁-၂၃)။ ဒုိင္အိုနီးစီးအုပ္စ္အက္စီဂ်ီးအုပ္စ္မွ ဤအသက္(၃၀)နွစ္ဆိုသည္ကုိ အတိအက်ယူကာ ခရစ္ေတာ္သခင္၏နွစ္ကုိ တြက္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ အသက္(၃၀)နွစ္ျပည့္မွသာလွ်င္ ဘုရား႐ွင္၏အမႈေတာ္ျမတ္ကုိ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ထုိက္တန္သူျဖစ္လာရသည္မဟုတ္ပါေလာ(ေတာလည္ရာက်မ္း ၄း၃၊ ဓမၼရာဇဝင္ဒုတိယေစာင္ ၅း၄၊ ေယဇေက်လအနာဂတၱိက်မ္း ၁း၁)။ ဤထုံးတမ္းစဥ္လာအရ ခရစ္ေတာ္မွာ သက္ေတာ္(၃၀)ဝန္းက်င္႐ွိသည္ဟု ေဖာ္ျပ
ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ရာတြင္၊ ႐ွင္လုကာက ခရစ္ေတာ္မွာ သက္ေတာ္(၃၀)နွစ္ဟူ၍ေတာ့ အတိအက်မဆို၊ သက္ေတာ္(၃၀)ေလာက္႐ွိမည္ဟုသာ ဆိုခဲ့ပါသည္။ တိုင္ေဘရီးအုပ္စ္ဆီဇာ၏ နန္းစံအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ ေအဒီ ၂၄ ရာစုတြင္မွျဖစ္ပါသည္။ သူ၏အုပ္ခ်ဳပ္မႈ (၁၅)နွစ္ေျမာက္ကာလမွာေတာ့ ခရစ္ေတာ္မွာ သက္ေတာ္ (၃၀)ေက်ာ္႐ွိေနေပလိမ့္မည္။
နိဂုံး
ခရစ္ေတာ္သည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္ကုိ အတိအက် မသိ႐ွိရေပ။ ထုိအရာသည္လည္း ကြၽန္ုပ္တို႔၏ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ မ႐ွိမျဖစ္လုိအပ္ေသာ အရာတစ္ခုေတာ့လည္းမဟုတ္ေပ။ ေနဘုရား၏ပြဲေန႔ျဖစ္ေသာ ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ ခရစ္ေတာ္၏ေမြးေန႔ပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပရျခင္းမွာ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္သည္မွာ ယုံမွားသံသယျဖစ္ဖြယ္မ႐ွိိပါေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္၊ ခရစၥမတ္ဟူသည္ အလင္းေတာ္၏ပြဲေတာ္ျမတ္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ႐ွင္ေယာဟန္က ခရစ္ေတာ္၏လူ႔အျဖစ္ယူျခင္းကုိ အလင္းေတာ္ဖြားျမင္ရာအျဖစ္ ပုံေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္က သူတို႔အား "ငါသည္ ေလာက၏အလင္းျဖစ္၏။ ငါ့ေနာက္လုိက္ေသာသူသည္ ေမွာင္မိုက္၌မသြားမလာ။ အသက္၏အလင္းကုိ ရလိမ့္မည္"(႐ွင္ေယာဟန္ ၈း၁၂)ဟူ၍ မ္ိန္႔ဆိုထားခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ႐ွင္ေပါလုကလည္း "ပြဲလုပ္ျခင္း၊ ယစ္မ်ိဳးေသာက္ၾကဴးျခင္း၊ မတရားေသာေမထုန္၌မွီဝဲျခင္း၊ ကိေလသာညစ္ညဴးျခင္း၊ ရန္ေတြ႕ျခင္း၊ ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္းအမႈတို႔ကုိ ၾကဥ္ေ႐ွာင္၍ ေန႔အခ်ိန္ကဲ့သုိ႔ တင့္တယ္ေလ်ာက္ပတ္စြာ က်င့္ေဆာင္ျပဳမူၾကကုန္အံ့"(ေရာမၾသဝါဒစာ ၁၃း၁၃)ဟူ၍ တိုက္တြန္းထားပါေသးသည္။
ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္ေန႔၌ ကြၽန္ုပ္တို႔ ေအာက္ေမ့သတိရက်င္းပေနၾကသည္က ဘုရား႐ွင္၏ အနႏၲေမတၱာေတာ္ပငါျဖစ္ပါ၏။ ဘုရား႐ွင္၏လူ႔အျဖစ္ယူျခင္းသည္လည္း ဟိုး လြန္ခဲ့ေသာအခ်ိန္တုန္းက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါတည္း အၿပီးအပိုင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္အရာလည္း မဟုတ္ေပ။ အသစ္ေသာေန႔ရက္တိုင္း ေန႔ရက္တိုင္း၌ ကြၽန္ုပ္တို႔အထဲတြင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ အသစ္တစ္ဖန္ ေမြးဖြားေနရပါမည္။ သုိ႔မွသာလွ်င္ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္က်င္းပရျခင္းသည္လည္း အနွစ္သာရလည္းရွိ၊ အဓိပၸာယ္လည္း ပို၍႐ွိလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤအတြက္ ဘုရား႐ွင္က 
သူ႔ေမြးေတာ္ေန႔ရက္နွင့္ပတ္သက္၍ တိက်ေသာျပဌာန္းခ်က္၊ ေျဖ႐ွင္းခ်က္မ်ိဳး
 
မေပးခဲ့တာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနနိုင္ပါသည္။
"ဗက္သလင္ဟင္ၿမိဳ႕မွာ ခရစ္ေတာ္ဟာ အႀကိမ္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက ေမြးဖြားခ်င္ ေမြးဖြားေနခဲ့ေပလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ ကြၽန္ေတာ့္အထဲမွာ မေမြးဖြားခဲ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဖြားျမင္ျခင္းက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အဓိပၸာယ္မ႐ွိဘူး"ဟူ၍ အလက္ဇင္းျႏၵားပုပ္က ဆိုခဲ့ဖူးပါသည္ေလ။ ။
မူရင္း။ ။ Dr.Paul Kariamadam ၏ "When Was Christ Born?" ကုိ ျပန္ဆိုျခင္းသာ။
(အလင္းအိမ္မဂၢဇင္း၊ အတြဲ(၁၂)၊ အမွတ္(၄) )
၀န္ခံခ်က္
အထက္ပါ ေဆာင္းပါးကုိ Kap Thawn Mung ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
https://www.facebook.com/mungmung.thawn/posts/949635505089639


No comments:

Post a Comment