"မစၧားတရားဝတ္ျပဳျခင္း၌ ျပဳမူရေသာ ကိုယ္ဟန္ အေနအထားမ်ား အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ"
မစၧားနာသည့္အခါ ထုိင္လုိက္၊ ဒူးေထာက္လုိက္ (သုိ႔မဟုတ္) မတ္တပ္ရပ္လုိက္ျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ အေနအထားကုိ မၾကာခဏေျပာင္းပါတယ္။ဘာလုိ႔ထုိကဲ႔သုိ႔ျပဳ လုပ္ရတာလဲ။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ေနခ်င္သလုိမေနရ ပါသလဲ။
ကုိယ္အမူအရာသည္ လူတုိ႔၏အတြင္းစိတ္၏ ခံစားခ်က္ကုိေဖၚျပပါတယ္။ အကယ္၍ စစ္သားတစ္ဦးသည္ မိမိ၏အၾကီးကဲ အရာရွိထံ သြားေသာအခါမ်ိဳ းမွာ မိမိလက္ကုိ အိပ္ကပ္ထဲႏႈိက္ထားပါက မေလးစားမႈကုိ ျပရာေရာက္ပါတယ္။ အကယ္၍ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတေရွ႕ႏွင့္ေတြ႕ဆုံပါက ပါးစပ္ထဲ ေဆးလိပ္ခဲျပီး လက္ကုိအိပ္ကပ္ႏႈိက္ကာစကားေျပာေနမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိနည္းတူစြာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ပြဲေတာ္ မစၧားတရားက်င္းပေသာအခါ ဘုရားသခင္၏ေရွ႕ေတာ္၌ ခႏၶာကုိယ္အမူအရာတုိ႔သည္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔အတြင္းစိတ္၏ အေျခအေနကုိေဖၚထုတ္၍ က်ြႏု္ပ္တုိ႔၏စိတ္ပါဝင္စားမႈကုိေဖၚျပေနပါတယ္။
(၁) မတ္တပ္ရပ္ျခင္း
မတ္တပ္ရပ္ျခင္းသည္ ဆုေတာင္းျခင္း၏ မူလအေနအထားျဖစ္ႏုိက္ပါတယ္။ ၎အေနအထားကုိ ေရွးလူမ်ားႏွင့္ ဘာသာတရားမ်ားစြာတုိ႔၌ေတြ႕ရွိရေပမည္။ ဂ်ဴ းစကားတြင္ မတ္တပ္ရပ္ျခင္းသည္ ဆုေတာင္းျခင္း ဟုအဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာ၌ လူတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏ေရွ႕ေတာ္၌ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ဆုေတာင္းေၾကာင္းကုိ မၾကာခဏဖတ္႐ႈရပါတယ္။
ေရွးအက်ဆုံးေသာ ေရာမျမိဳ ႕ လုိဏ္ဂူမ်ားရွိ Orante အုိရန္႕တဲ ဟုေခၚေသာ နံရံပန္းခ်ီ မ်ားတြင္ လူတစ္ေယာက္ ရပ္လ်က္လက္ေျမွာက္ကာ ဆုေတာင္းေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။အုိရန္႕တဲသည္ အသင္းေတာ္၏ ဆုေတာင္းပုံကုိေဖာ္က်ဴ းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္အား ရုိေသေၾကာင္း ေလးစားေၾကာင္းျပရန္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္တြင္ မတ္မတ္ရပ္ၾကပါတယ္။ မတ္မတ္ရပ္ျခင္းျဖင့္ ကုိယ္ေတာ္ကုိ အေစခံရန္ အသင့္ရွိေနေၾကာင္းကုိလည္းျပသေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သိရွိၾကေသာ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မုိးေကာင္းကင္ရွိ က်ြႏု္ပ္တုိ႔၏အဘေရွ႕တြင္လည္း မတ္မတ္ရပ္ေနေၾကာင္းထင္ဟပ္ေစပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ မစၧားတရားေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ပရိတ္သတ္ကုိယ္စားအျဖစ္လည္းေကာင္း ဘုရားႏွင့္လူသားတုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ေပးေနေသာ တံတားအျဖစ္လည္းေကာင္း မုိးေကာင္းကင္ရွိ က်ြႏုိပ္တုိ႔အဘထံ ဆုေတာင္းေပးေသာအခါ က်ြႏု္ပ္တုိ႔မတ္တပ္ရပ္သင့္လွေပသည္။
(၂) ဒူးေထာက္ျခင္း
ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း ဝိနည္းေတာ္အရ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ေသာအခ်ိန္၌သာလ်င္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ ဒူးေထာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဒူးေထာက္ျခင္းသည္ ရွိခုိးျခင္း ကုိးကြယ္ျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း အသနားခံျခင္း ေနာင္တရျခင္းကုိေဖၚျပပါတယ္။ ဒူးေထာက္ျခင္းကုိ ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း ဝိနည္းေတာ္၌ အတန္ၾကာ ေနာက္က်မွ က်င့္သုံးလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေသာၾကာေန႔ၾကီး ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္းတြင္ ပရိတ္သတ္ဝတ္ျပဳ ျခင္း အခမ္းနားမ်ား၌ ဒူးေထာက္ျခင္း၏မူလအစကုိ ေဖၚျပပါသည္။ သခင္ေယဇူး၏ဒုကၡစရိယာခံျခင္း က်မ္းစာဖတ္႐ူျပီးေသာအခါ အလြန္ေရွးက်ေသာ မဟာဆုေတာင္းျခင္း ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ဆုေတာင္းျခင္း တခုခ်င္း စေသာအခါမ်ိဳ းမွာ ဦးပဥၥင္းက ဒူးေထာက္ၾကစုိ႔ ဟု ပရိတ္သတ္ကုိ ဖိတ္ေခၚျပီး ခဏဆုေတာင္းျပီးေသာအခါ ဤခဏႏွိမ့္ခ်စြာ ဒူးေထာက္ဆုေတာင္းျခင္းကုိ အၾကာၿကီး တေျဖးေျဖးႏွင့္ အၾကာၾကီးျပဳ လုပ္လာၾကပါေတာ့တယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒူးေထာက္ျခင္းသည္ မစၧားတရားတြင္ ဒုတိယအမူအရာ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာသူတစ္ဦးတည္း တသီးပုဂၢိဳ လ္ သီးသန္႕ ဆုေတာင္းေသာအခါ ဒူးေထာက္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိရင္ သူတုိ႔သည္ ရဟန္းရြတ္ဆုိေသာ လက္တင္ဘာသာစကားကုိ နားမလည္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ အခါသမယမွာ ဒူးေထာက္ျခင္းသည္ တစ္ဦးတေယာက္တည္း ဆုေတာင္းေသာအခါ က်င့္သုံးလာေသာ အဓိကအမူအရာ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
(၃) ထုိင္ျခင္း
ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုိင္ေအာင္ ထုိင္ျခင္းကုိ ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း၏အမူအရာအျဖစ္ မသတ္မွတ္ၾကေခ် ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပရိတ္သတ္အတြက္ ေရွးအခါက ထုိင္ခုံမ်ား စီစဥ္မထားေသာေၿကာင့္ ျဖစ္သည္။ အလယ္ေခတ္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဘာသာသူမ်ားသည္ ဖတ္ၾကားသြားေသာ သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ရွည္လ်ားေသာ ၾသဝါဒမ်ားကုိ သက္ေတာင့္သက္သာ နားေထာင္ႏုိင္ရန္ အခ်ိဳ ႕ ေသာ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား၌ ထုိင္ခုံမ်ား ဟုိေနရာမွာတစ္ခုု သည္ေနရာမွာတခု ထားရွိတတ္ၾကသည္။ ထုိင္ျခင္းသည္ နားေထာင္ျခင္းႏွင့္ ကမၼဌာန္း႐ူျခင္းအတြက္ မွန္ကန္ေသာ အေနထားျဖစ္ပါတယ္။ ပုိ၍ အာရုံစုိက္ႏုိင္ရန္ သက္သက္သာသာ အေနထား ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ က်မ္းစာဖတ္ေနစဥ္ ဆာလံသီခ်င္းဆုိေနစဥ္ ႏွင့္ ၾသဝါဒေပးေနစဥ္ အတြင္း က်ြႏု္ပ္တုိ႔ထုိင္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပူေဇာ္ျခင္းခ်ိန္ႏွင့္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ပင့္ယူေသာအခါမ်ားတြင္လည္း က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ထုိင္၍ အာရုံမ်ားႏွင့္စိတ္ႏွလုံးသုံးပါးကုိ ဘုရားသခင္၏ အသံကုိ နားေထာင္ၾက အာရုံျပဳ ၾကရပါတယ္။ ထုိင္ျခင္းသည္ ပ်င္းရိျခင္း ေမာပန္းျခင္း ႏွင့္ စိတ္ပါဝင္စားမႈမရွိျခင္းကုိလည္း ေဖၚျပသျဖင့္ အေရွ႕တုိင္းသားမ်ားက ထုိင္ျခင္းကုိ မွန္ကန္ေသာ အေနအထားဟု မသတ္မွတ္ၾကေခ် ။ အေၾကာင္းမွာ ၎တုိ႔သည္ ေသျခင္းမွ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူေသာ သခင္၏ ေရွ႕ေတာ္၌ ဝမ္းသာရႊင္လန္းလ်က္ ခ်စ္ခင္ရုိေသေလးစားစြာ ဘုရားသခင္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳ ျခင္း ႏွင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေတာင္းခံျခင္း ေက်းဇူးတင္ျခင္းကုိ ပူေဇာ္ၾကပါသည္။
မစၧားနာသည့္အခါ ထုိင္လုိက္၊ ဒူးေထာက္လုိက္ (သုိ႔မဟုတ္) မတ္တပ္ရပ္လုိက္ျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ အေနအထားကုိ မၾကာခဏေျပာင္းပါတယ္။ဘာလုိ႔ထုိကဲ႔သုိ႔ျပဳ လုပ္ရတာလဲ။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ေနခ်င္သလုိမေနရ ပါသလဲ။
ကုိယ္အမူအရာသည္ လူတုိ႔၏အတြင္းစိတ္၏ ခံစားခ်က္ကုိေဖၚျပပါတယ္။ အကယ္၍ စစ္သားတစ္ဦးသည္ မိမိ၏အၾကီးကဲ အရာရွိထံ သြားေသာအခါမ်ိဳ းမွာ မိမိလက္ကုိ အိပ္ကပ္ထဲႏႈိက္ထားပါက မေလးစားမႈကုိ ျပရာေရာက္ပါတယ္။ အကယ္၍ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတေရွ႕ႏွင့္ေတြ႕ဆုံပါက ပါးစပ္ထဲ ေဆးလိပ္ခဲျပီး လက္ကုိအိပ္ကပ္ႏႈိက္ကာစကားေျပာေနမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိနည္းတူစြာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ပြဲေတာ္ မစၧားတရားက်င္းပေသာအခါ ဘုရားသခင္၏ေရွ႕ေတာ္၌ ခႏၶာကုိယ္အမူအရာတုိ႔သည္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔အတြင္းစိတ္၏ အေျခအေနကုိေဖၚထုတ္၍ က်ြႏု္ပ္တုိ႔၏စိတ္ပါဝင္စားမႈကုိေဖၚျပေနပါတယ္။
(၁) မတ္တပ္ရပ္ျခင္း
မတ္တပ္ရပ္ျခင္းသည္ ဆုေတာင္းျခင္း၏ မူလအေနအထားျဖစ္ႏုိက္ပါတယ္။ ၎အေနအထားကုိ ေရွးလူမ်ားႏွင့္ ဘာသာတရားမ်ားစြာတုိ႔၌ေတြ႕ရွိရေပမည္။ ဂ်ဴ းစကားတြင္ မတ္တပ္ရပ္ျခင္းသည္ ဆုေတာင္းျခင္း ဟုအဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာ၌ လူတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏ေရွ႕ေတာ္၌ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ဆုေတာင္းေၾကာင္းကုိ မၾကာခဏဖတ္႐ႈရပါတယ္။
ေရွးအက်ဆုံးေသာ ေရာမျမိဳ ႕ လုိဏ္ဂူမ်ားရွိ Orante အုိရန္႕တဲ ဟုေခၚေသာ နံရံပန္းခ်ီ မ်ားတြင္ လူတစ္ေယာက္ ရပ္လ်က္လက္ေျမွာက္ကာ ဆုေတာင္းေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။အုိရန္႕တဲသည္ အသင္းေတာ္၏ ဆုေတာင္းပုံကုိေဖာ္က်ဴ းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္အား ရုိေသေၾကာင္း ေလးစားေၾကာင္းျပရန္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္တြင္ မတ္မတ္ရပ္ၾကပါတယ္။ မတ္မတ္ရပ္ျခင္းျဖင့္ ကုိယ္ေတာ္ကုိ အေစခံရန္ အသင့္ရွိေနေၾကာင္းကုိလည္းျပသေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သိရွိၾကေသာ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မုိးေကာင္းကင္ရွိ က်ြႏု္ပ္တုိ႔၏အဘေရွ႕တြင္လည္း မတ္မတ္ရပ္ေနေၾကာင္းထင္ဟပ္ေစပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ မစၧားတရားေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ပရိတ္သတ္ကုိယ္စားအျဖစ္လည္းေကာင္း ဘုရားႏွင့္လူသားတုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ေပးေနေသာ တံတားအျဖစ္လည္းေကာင္း မုိးေကာင္းကင္ရွိ က်ြႏုိပ္တုိ႔အဘထံ ဆုေတာင္းေပးေသာအခါ က်ြႏု္ပ္တုိ႔မတ္တပ္ရပ္သင့္လွေပသည္။
(၂) ဒူးေထာက္ျခင္း
ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း ဝိနည္းေတာ္အရ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ေသာအခ်ိန္၌သာလ်င္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ ဒူးေထာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဒူးေထာက္ျခင္းသည္ ရွိခုိးျခင္း ကုိးကြယ္ျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း အသနားခံျခင္း ေနာင္တရျခင္းကုိေဖၚျပပါတယ္။ ဒူးေထာက္ျခင္းကုိ ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း ဝိနည္းေတာ္၌ အတန္ၾကာ ေနာက္က်မွ က်င့္သုံးလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေသာၾကာေန႔ၾကီး ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္းတြင္ ပရိတ္သတ္ဝတ္ျပဳ ျခင္း အခမ္းနားမ်ား၌ ဒူးေထာက္ျခင္း၏မူလအစကုိ ေဖၚျပပါသည္။ သခင္ေယဇူး၏ဒုကၡစရိယာခံျခင္း က်မ္းစာဖတ္႐ူျပီးေသာအခါ အလြန္ေရွးက်ေသာ မဟာဆုေတာင္းျခင္း ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ဆုေတာင္းျခင္း တခုခ်င္း စေသာအခါမ်ိဳ းမွာ ဦးပဥၥင္းက ဒူးေထာက္ၾကစုိ႔ ဟု ပရိတ္သတ္ကုိ ဖိတ္ေခၚျပီး ခဏဆုေတာင္းျပီးေသာအခါ ဤခဏႏွိမ့္ခ်စြာ ဒူးေထာက္ဆုေတာင္းျခင္းကုိ အၾကာၿကီး တေျဖးေျဖးႏွင့္ အၾကာၾကီးျပဳ လုပ္လာၾကပါေတာ့တယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒူးေထာက္ျခင္းသည္ မစၧားတရားတြင္ ဒုတိယအမူအရာ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာသူတစ္ဦးတည္း တသီးပုဂၢိဳ လ္ သီးသန္႕ ဆုေတာင္းေသာအခါ ဒူးေထာက္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိရင္ သူတုိ႔သည္ ရဟန္းရြတ္ဆုိေသာ လက္တင္ဘာသာစကားကုိ နားမလည္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ အခါသမယမွာ ဒူးေထာက္ျခင္းသည္ တစ္ဦးတေယာက္တည္း ဆုေတာင္းေသာအခါ က်င့္သုံးလာေသာ အဓိကအမူအရာ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
(၃) ထုိင္ျခင္း
ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုိင္ေအာင္ ထုိင္ျခင္းကုိ ဝတ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း၏အမူအရာအျဖစ္ မသတ္မွတ္ၾကေခ် ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပရိတ္သတ္အတြက္ ေရွးအခါက ထုိင္ခုံမ်ား စီစဥ္မထားေသာေၿကာင့္ ျဖစ္သည္။ အလယ္ေခတ္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဘာသာသူမ်ားသည္ ဖတ္ၾကားသြားေသာ သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ရွည္လ်ားေသာ ၾသဝါဒမ်ားကုိ သက္ေတာင့္သက္သာ နားေထာင္ႏုိင္ရန္ အခ်ိဳ ႕ ေသာ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား၌ ထုိင္ခုံမ်ား ဟုိေနရာမွာတစ္ခုု သည္ေနရာမွာတခု ထားရွိတတ္ၾကသည္။ ထုိင္ျခင္းသည္ နားေထာင္ျခင္းႏွင့္ ကမၼဌာန္း႐ူျခင္းအတြက္ မွန္ကန္ေသာ အေနထားျဖစ္ပါတယ္။ ပုိ၍ အာရုံစုိက္ႏုိင္ရန္ သက္သက္သာသာ အေနထား ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ က်မ္းစာဖတ္ေနစဥ္ ဆာလံသီခ်င္းဆုိေနစဥ္ ႏွင့္ ၾသဝါဒေပးေနစဥ္ အတြင္း က်ြႏု္ပ္တုိ႔ထုိင္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပူေဇာ္ျခင္းခ်ိန္ႏွင့္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ပင့္ယူေသာအခါမ်ားတြင္လည္း က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ထုိင္၍ အာရုံမ်ားႏွင့္စိတ္ႏွလုံးသုံးပါးကုိ ဘုရားသခင္၏ အသံကုိ နားေထာင္ၾက အာရုံျပဳ ၾကရပါတယ္။ ထုိင္ျခင္းသည္ ပ်င္းရိျခင္း ေမာပန္းျခင္း ႏွင့္ စိတ္ပါဝင္စားမႈမရွိျခင္းကုိလည္း ေဖၚျပသျဖင့္ အေရွ႕တုိင္းသားမ်ားက ထုိင္ျခင္းကုိ မွန္ကန္ေသာ အေနအထားဟု မသတ္မွတ္ၾကေခ် ။ အေၾကာင္းမွာ ၎တုိ႔သည္ ေသျခင္းမွ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူေသာ သခင္၏ ေရွ႕ေတာ္၌ ဝမ္းသာရႊင္လန္းလ်က္ ခ်စ္ခင္ရုိေသေလးစားစြာ ဘုရားသခင္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳ ျခင္း ႏွင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေတာင္းခံျခင္း ေက်းဇူးတင္ျခင္းကုိ ပူေဇာ္ၾကပါသည္။
No comments:
Post a Comment